نمایش نمایش

ID : 32102390
استاندار یزد در نشست اقتصاد مقاومتی در خاتم:

سود محصولات کشاورزی خاتم عاید دلالان می شود


استاندار یزد در نشست اقتصاد مقاومتی در خاتم گفت: اصلی ترین مسئله استان رونق در تولید و ایجاد اشتغال است.

به گزارش عصر فرهنگ؛ به نقل از طنین خاتم؛ استاندار یزد در نشست ستاد راهبردی ومدیریت اقتصاد مقاومتی در خاتم اصلی ترین مسئله استان را روتق در تولید و ایجاد اشتغال  اعلام کرد.
 
زمانی قمی با اشاره به اینکه ظرفیتهای بالای صنعت و صنایع وابسته به صنایع معدن میتواند یکی از هدف ها ی استان در بخش اقتصاد مقاومتی باشد
گفت: اگر ما به صنعت و معدن توجه داریم دلیل بر آن نیست که از بزرگترین ظرفیت استان که صنعت گردشگری است غافل شویم بلکه باید به همه صنایع نگاه یکسان داشته باشیم.
 
وی به معدن اسمالون مروست اشاره و اظهار داشت: معدن خاتم یکی از معادنی است که با رویکرد اقتصاد مقاومتی در عرصه اقتصادی کشور در حال فعالیت است و تنها معدنی است در کشور حتی در خاورمیانه که همزمان  تولید کنسانتره مس و اهن را با هم دارد.  
 
در ادامه ابن نشست  صباغیان  خواستار توجه ویژه به شهرستان های کمتر توسعه یافته بویژه شهرستان خاتم در بحث  درمانی ,جاده ای,صنعتی و توسعه بخش کشاورزی شهرستان  شد.
 
در ادامه نیز فاضلی فرماندار شهرستان خاتم گزارشی از موقعیت جغرافیایی و پتانسیلهای شهرستان خاتم ارائه و خاطر نشان کرد:  شهرستان خاتم قطب کشاورزی استان یزد است و بیش از 25%از محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان یزد مربوط به شهرستان خاتم است اما متاسفانه در بحث صنایع تبدبلی بخش کشاورزی و دامی توجهی به آن نشده و سود محصولات کشاورزی آن بیشتر عاید دلالان می شود .
 
تامین اب بخش صنعت شهرستان ,تامین گازرسانی به سه روستای دهستان چاهک و گازرسانی به فاز دوم شهرک صنعتی هرات,تمدید وامهای کشاورزی بانک های عامل ,ابرسانی کارخانه کربنات بخش مروست ,رینگ کردن برق شهرستان به برق ابرکوه و راه اندازی پتروشیمی شهرستان و ساخت کارخانه کاشی از مسائل و مشکلاتی بود که فاضلی فرماندار خاتم از استاندار خواستار پیگیری شد.
انتهای یپام/





فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها