نمایش نمایش

ID : 19281591

نه بزرگ مردم یزد به فتنه گران قدیم و فتنه جویان جدید


خشم انقلابی مردم یزد سبب شکل گیری اجتماع خودجوش مردمی شد که به سیاست زدگی رئیس جمهوری که علی القاعده باید به فکر تمام کشور باشد، اعتراض داشتند.

به گزارش عصر فرهنگ؛ سفر روحانی به یزد بیش از آن که برای این شهر مایه برکت باشد، باعث جنجال و ایجاد دو قطبی بین مردم شد. پیش از سفر روحانی حامیان فتنه برای تبلیغ تفکرات خود از فضای ایجاد شده استفاده کرده و در دیوار شهر یزد را پر از بنرهایی کردند که سعی در مصادره یزد داشت (بیشتر بخوانید). گویا استاندار یزد و هیچ یک از مقامات ارشد استان موافق نام گذاری یزد به نام شهر اصلاحات نبوده و این کار را خودسرها انجام داده بودند(اینجا را بخوانید). هر چند این حرف عذر بدتر از گناه است و مشخص می کند که استاندار یزد و مقامات ارشد استان در برابر مطامع یک جریان چگونه منفعل هستند ولی در عین حال پرده از چهره قانون گریز برخی بر می دارد.


به هر ترتیب روحانی به یزد سفر کرد. وی در جمع مردم و دانش آموزان یزدی سخنانی که شب گذشته درخصوص ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات بر زبان رانده بود تکرار کرد. هر چند اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در رد سخنان وی گفت ممنوع‌التصویری رئیس جمهور اسبق به استناد مصوبه ۲۹۸ شورای امنیت است و وی یا غفلت کرده و یا به شوخی حرف زده است اما این شوخی روحانی جو آرام یزد را بر هم زد.


روحانی در مدت حضور چند ساعته خود در یزد هیچ پروژه مهمی را افتتاح نکرد (چون اصولاً یزد مدتی است که پروژه بزرگی ندارد) و تنها چند سخنرانی و جلسه برگزار شد. اما همین حضور چند ساعته خرج های بسیاری روی دست مردم یزد گذاشت.( اینجا و اینجا را بخوانید)


همچنین اطلاعی از نحوه انتخاب افرادی که در جلسات روحانی سوالات خود را مطرح کردند، در دست نیست.(بیشتر بخوانید) اما تقریبا همه سخنان مشابهی بر زبان راندند. البته مشخص شد در یکی از این موارد مسئولین استانی دختر شهید و نماینده ایثارگران یزدی را مجبور به گنجاندن «یزد؛ پایتخت اصلاحات» در سخنان خود کرده اند(بیشتر بخوانید).  علاوه بر این خبرنگارانی که برای پرسش سوال از روحانی در کنفرانس خبری انتخاب شده بودند نیز برای گزینش سوالات خود تحت فشار بودند و سوالات به آنها دیکته شده بود. (بیشتر بخوانید)


بعد از این وقایع مردم یزد که بدرستی تشخیص داده بودند هدف روحانی و همراهان وی از سفر به شهر و دیارشان نه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که منافع یک حزب و جریان است، به خشم آمدند. خشم انقلابی مردم یزد سبب شکل گیری اجتماع خودجوش مردمی شد که به سیاست زدگی رئیس جمهوری که علی القاعده باید به فکر تمام کشور باشد، اعتراض داشتند.(بیشتر بخوانید)


سرانجام روز گذشته (21 اسفند ماه) ائمه جمعه سراسر استان، لب به اعتراض علیه سیاست زدگی مدیران دولت راستگویان و افراد سودجویی که قصد داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند، گشودند (بیشتر بخوانید). ائمه جماعات همنوا با مردم فتنه گران قدیم و فتنه جویان جدید را محکوم کردند و اعلام کردند یزد هیچ کس نمی تواند یزد را مصادره کند و این شهر تاریخی تا ابد حسینیه ایران باقی می ماند.(بیشتر بخوانید)
 

 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها