نمایش نمایش

ID : 12701538
کم رنگ شدن اعتقادات دانش آموزان یا کم کاری مسئولین!

چرا اعتکاف دانش آموزی در اشکذر برگزار نشد؟


متاسفانه امسال بر خلاف سال گذشته شاهد برگزاری مراسم اعتکاف ویژه دانش آموزان این شهرستان نبودیم و این در حالی است که دانش آموزان یزدی با حضور 400 نفری خود اعتکاف امسال را پشت سر گذاشتند.

به گزارش عصر فرهنگ به نقل از نسیم صادق، برگزاری مراسمات مذهبی جزء لاینفک زندگی هر فرد مسلمان و معتقد به خدا است و برپایی هر چه بهتر این مراسمات علاوه بر اجرای فرامین الهی، تاثیر زیادی در گسترش فضای معنوی جامعه خواهد داشت.

 

مراسمات مذهبی از قدیم الایام نسل به نسل برگزار شده و پیر و جوان، مرد و زن با حضور در آن، ارادت قلبی خود را به ائمه معصومین نشان داده اند. مراسماتی همچون: دعای عرفه، شب های قدر،‌ اعتکاف، دعاهای ندبه، کمیل، توسل، نماز عید فطر، قربان و  پررنگ تر از همه، عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در ماه محرم و صفر.

 

برگزاری پر شور، گسترده و با کیفیت این گونه مراسمات مذهبی، همواره از دغدغه های مومنان بوده است.

 

در این بین اعتکاف دانش آموزان و قشر نوجوان به عنوان کسانی که اولین تجربه های خود را در خلوت با معبود خویش تجربه می کنند، از شور و حال دیگری برخوردار است.

 

ولی متاسفانه امسال بر خلاف سال گذشته شاهد برگزاری مراسم اعتکاف ویژه دانش آموزان این شهرستان نبودیم و این در حالی است که دانش آموزان یزدی با حضور 400 نفری خود اعتکاف امسال را پشت سر گذاشتند.

 

مراسم اعتکاف دانش آموزی در اشکذر سال گذشته در حالی در مسجد مهدیه اشکذر برگزار شد که استقبال بی نظیر 50 نفری دانش آموزان همه را متعجب کرده بود.

 

یکی از دست اندرکاران برگزاری اعتکاف دانش آموزی در گفت وگو با خبرنگار نسیم صادق، ضمن ابراز گلایه از کم کاری مسئولین در عدم برگزاری این مراسم ویژه دانش آموزان گفت: امسال شاهد استقبال دو برابری دانش آموزان بودیم ولی متاسفانه با عدم همکاری مسئولین مواجه شدیم.

 

وی با رد این ادعا که تعداد کم دانش آموزان علت برگزار نشدن این مراسم بود، افزود: استقبال دانش آموزان به گونه ای بود که از چند روز قبل از شروع مراسم برای ثبت نام به ما مراجعه می کردند.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها