نمایش نمایش

ID : 10474137
کارگروه نظام نوآوری صنایع فرهنگی پیشنهاد کرد:

تعیین عوارض برای بازی های رایانه ای خارجی


پیشنهاد وضع عوارض برای بازی های رایانه ای خارجی در جلسه هم اندیشی کارگروه نظام نوآوری صنایع فرهنگی با موضوع «بازی های رایانه ای» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

 به گزارش عصر فرهنگ، پیشنهاد وضع عوارض برای بازی های رایانه ای خارجی در جلسه هم اندیشی کارگروه نظام نوآوری صنایع فرهنگی با موضوع «بازی های رایانه ای» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

 

در این جلسه که با هدف هماهنگی بین نهادها و فعالان عرصه بازی های رایانه ای برگزار شد، نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی بازی های رایانه ای و تعدادی دیگر از موسسات تحقیقاتی و پژوهشی و فعالان این عرصه حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این نشست نتایج حاصل از هم اندیشی فعالان این عرصه در جلسات گذشته بررسی شد و اعضا بر این موضوع تاکید کردند که بنیاد ملی بازی های رایانه ای، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، صدا و سیما و شهرداری ها از امکانات زیادی برای رشد و توانمندسازی شرکت ها و موسسات تولید بازی های رایانه ای به عنوان یکی از صنایع فرهنگی سرمایه ساز برخوردارند.

 

در ادامه جلسه اعضا بر این موضوع نیز تاکید کردند که ورود شرکت های فعال این عرصه به بازارهای بین المللی مستلزم همکاری وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

 

سپس یکی از طراحان بازی رایانه ای به بیان دیدگاه های فعالان این عرصه پرداخت و گفت: این صنعت بسیار کوچک و نوپا است و در فرآیند دانش بنیان شدن این صنعت بسیار سختگیری می شود و فعالان این عرصه نیازمند حمایت های دولتی هستند.

 

وی با اشاره به نسبت موجود در بازار بازی های رایانه ای که 20 درصد تولید داخلی و 80 درصد از طریق دانلود از اینترنت است، افزود: روند صدور مجوز به شرکت های مورد تایید داخلی نباید طولانی باشد و باید با عزم ملی یکی از صنایع صادراتی در سال های آتی بازی های رایانه ای باشد.

 

در ادامه سید هادی سیادتی قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به تشریح دیدگاه های معاونت علمی ریاست جمهوری نسبت به بازی های رایانه ای پرداخت و گفت: مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به این حوزه توجه ویژه ای دارند و مقرر شده 4 حوزه انیمیشن، بازی های رایانه ای، نرم افزارهای موبایلی و چندرسانه ای جزء حوزه های دانش بنیان تلقی شوند و وزارت ارشاد نیز تمایل زیادی به مشارکت و کمک در این زمینه دارد.

 

وی ادامه داد: این صنف جوان و کم تجربه است اما می تواند پیشرو اقتصاد کشور باشد و اگر سخت گیری در روند مجوز های دانش بنیان هم وجود دارد برای تشخیص فعالیت شرکت هایی است که واقعا دانش بنیان هستند و نگاه و قصد فعالیت دانش بنیانی دارند تا بهتر مورد حمایت قرار گیرند.

 

 

سیادتی افزود: باید کمک کنیم بخش خصوصی شکل بگیرد و در عین رقابت ملی در عرصه بین المللی هم توانمندسازی را انجام دهیم و معاونت علمی و فناوری هم به عنوان حلقه واسط کمک خواهد کرد تا بخش خصوصی توانمند در این عرصه سرمایه گذاری کند چرا که دولت ها فرصت ها ی لازم برای این سرمایه گذاری را ندارند و با تغییر سیاست ها شاهد تغییر رویه در حمایت از صنایع فرهنگی و اولویت های آن خواهیم بود.

 

 

در پایان این جلسه نیز عنوان شد که یکی از راهکارهای عملی موثر برای حمایت از بازی های رایانه ای داخلی، تعیین عوارض برای بازی های خارجی و تبلیغ برای بازی های داخلی است.

 


ایرنا






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها