محتوا محتوا

نگاهی به بارش 24 ساعت برف در تفت:

از مسدود شدن راه ها تا تصادفات زنجیره ای


بارش برف جدای از خوشحالی و برکاتی که دارد اگر برنامه ریزی و پیش بینی لازم را نداشته باشد، مشکلات جدی را پدید خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار صبح تفت، بارش دو روز گذشته برف در شهرستان تفت، جان تازه ای به طبیعت تشنه و تفتیده این شهرستان بخشید.

باوجود اینکه هنوز یک ماه از فصل پاییز مانده، بارش اولین برف سال، مردم به خصوص کشاورزان را خوشحال کرد.

بارش برف که از شب چهارشنبه شروع شده بود تا اواخر شب پنجشنبه ادامه داشت و تمام مناطق شهرستان تفت را سفید پوش کرد.

اما بارش برف جدای از خوشحالی و برکاتی که دارد اگر برنامه ریزی و پیش بینی لازم را نداشته باشد، مشکلات جدی را پدید خواهد آورد.

با آغاز بارش برف در شهرستان از همان ساعات عبور و مرور در محور های کوهستانی به مشکل مواجه شد به گونه ای که پس از ساعاتی بارش برف محورهای کوهستانی نیز سخوید و علی آباد مسدود شد.

با اعزام 7 گروه راهداری شهرستان تفت به مناطق کوهستانی اکثر راه های مواصلاتی اصلی شهرستان تفت باز شد اما کمبود

 امکانات و نیرو و شدت بارش برف باعث شد تا اکثر راه های روستایی و محورهای فرعی مسدود شوند و حتی مصور اصلی و ترانزیت یزد-شیراز هم برای ساعاتی مسدود و دوباره بازگشایی شوند.

کمبود امکانات همچنان مشکل ساز

رییس پلیس راه استان در ساعاتی ابتدایی پنجشنبه شب در گفتگویی از مسدود شدن را مواصلاتی شهرستان تفت نظیر ده بالا و سخوید خبر داد و گفت: همکاران ما در راهداری امکانات خود را معطوف به محورهای اصلی کرده اند و محور های فرعی در روزهای آینده بازگشایی و ایمن سازی می شوند.

سرهنگ مظفری با بیان اینکه کمبود امکانات همچنان مشکل ساز است، افزود: متاسفانه امکانات در نیمه جنوبی آستان آنگونه که باید نیست و توجه تنها به مسیرهای اصلی است.

 اما مشکلات پیش بینی نشده برف به همین جا ختم نشد و به دنبال بارش شدید برف در شهرستان تفت حدود 15 دستگاه خودرو در مسیر جاده اسلامیه به فیض آباد در محور یزد به شیراز با هم برخورد کردند که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت

رهاسازی بیش از 60 خودرو و امدادرسانی به 105 نفردر شهرستان تفت

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تفت از اعزام سه تیم نجاتگران هلال‌احمر شهرستان تفت و امدادرسانی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به بیش از 60 دستگاه خودرو سواری خبر داد.

«جلیل کهدویی» در این‌باره اظهار کرد: به‌علت بارش شدید برف در شهرستان، نجات‌گران هلال‌احمر و نجاتگران پست امداد و نجات جاده‌ای جاویدالاثر متوسلیان هلال احمر این شهرستان به‌صورت آماده‌باش در آمدند و در محورهای مواصلاتی شهرستان مستقر و مشغول به امدادرسانی شدند.

وی افزود: در همین راستا نیز سه تیم هلال‌احمر شهرستان تفت متشکل از 16 نجات‌گر در گردنه ده بالا، گردنه علی‌آباد و محور تفت به دهشیر، امدادرسانی و رهاسازی خودروها  را با کمک دیگر دستگاه‌های امدادی انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تفت با اعلام این‌که در این عملیات‌ها به بیش از 60 دستگاه خودرو رهاسازی و امدادرسانی انجام شد، خاطرنشان کرد: تیم‌های اعزامی هلال‌احمر شهرستان توانستند به 30 خانوار و بیش از 105 نفر در محورهای شهرستان که دچار حادثه شده بودند امدادرسانی کنند.

انتهای پیام/م*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.