محتوا محتوا

همه سئوالاتی که شورای شهر تفت پاسخ دادند:

از پروژه فرسایشی کمربندی تا رودخانه تفت؟!


اولین نشست پرسش و پاسخ مردم و شورای شهر تفت در سومین سال تشکیل این دوره شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبح تفت، اولین نشست پرسش و پاسخ مردم با شورای شهر تفت بعد از سه سال، شب گذشته(سه شنبه) در مسجد مصلی قدس تفت برگزار شد.

رییس شورای شهر تفت در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش عملکرد شورا پرداخت و سپس به سئوالات مردم پاسخ داد.

سئوالات بصورت شفاهی و کتبی پرسیده شد که غالب آن جنبه محلی و شخصی داشت.

چرا شورای شهر و شهرداری به وضعیت اتوبوس های واحد و مسیر تردد آن رسیدگی نمی کند؟

محمدحسین دهقانی رییس شورای شهر تفت در پاسخ به این سئوال گفت: اتوبوس های واحد مسیر تفت-یزد تحت مدیریت سازمان اتوبوسرانی استان هستند و شورای شهر تفت دخالتی در عملکرد آن ها ندارد.

فضای سبز جاده تفت-یزد وضعیت مناسبی ندارد؟

محمد صادق صادقی شهردار تفت در پاسخ به این سئوال گفت: شرکت پیمانکار فضای سبز موظف است تا رسیدگی به فضای سبز این مسیر را نیز انجام دهد و تا کنون انجام داده است اما اگر کوتاهی و یا مشکلی وجود داشته؛ تذکر می دهیم تا توجه بیشتری صورت بگیرد.

نامه های و پیگیری ها برای تغییر مکان پلیس راه تفت-یزد به کجا رسیده است؟

رییس شورای شهر تفت در پاسخ به این سئوال نیز گفت: برای تغییر مکان پلیس راه نامه ای را تهیه و پیگیری هایی را انجام دادیم و توانستیم موافقت راهنمایی و رانندگی کل را برای تغییر پلیس راه تفت- یزد بگیریم اما از آنجا که هزینه جابجایی و ساخت ساختمان جدید را باید شهرداری می داد و تامین این بودجه برای شهرداری تفت امکان پذیر نبود فعلا برنامه جابجایی پلیس راه از دستور کار خارج شده.

چرا شورای شهر تفت نصب شیروانی در تفت را با جریمه سنگین ممنوع کرده است؟

سید رضا رضوی سخنگوی شورای شهر تفت گفت: ممنوعیت نصب شیروانی قانونی نیست که شورای شهر تصویب کرده باشد بلکه طبق طرح جامع شهر نصب شیروانی ممنوع است و جریمه آن هم هر سال بر اساس پیشنهاد شهرداری و تورم تعیین می شود که شورای شهر همیشه نرخ و درصدی پایین تر از پیشنهاد شهرداری را مصوب می کند.

آیا شورای شهر و شهرداری برنامه ای برای رودخانه تفت که اینگونه به حال خود رها شده، دارد؟

دهقانی رییس شورای شهر در پاسخ گفت: متولی و مرجع تصمیم گیری در مورد رودخانه، آب منطقه ای است و شهرداری هیچگونه دخل و تصرفی ندارد؛ رودخانه ظرفیت بسیار خوبی بویژه برای ورزش های فصلی دارد که باید از آن استفاده شود.

بودجه فرهنگی شهرداری تفت در چه اموری هزینه شده است؟

بودجه فرهنگی در دو بخش ردیف ماده 16 و عمومی است؛ ردیف ماده 16 الزام کمک 2 درصدی به کتابخانه ها است که تاکنون برای شهرداری تفت 30 میلیون تومان بوده و در بخش عمومی نیز تاکنون در مواردی چون نصب برج پرچم در ورودی شهر: 500 میلیون ریال، نصب 2 برج نور: 400 میلیون ریال، نصب چراغ های پرچم ال ای دی: 1600 میلیون ریال، نورپردازی: 500 میلیون ریال، خرید و تعویض پرچم های سطح میادین: 40 میلیون ریال، خرید و نصب ریسه: 200 میلیون ریال، نصب اِلِمان امام علی(ع): 100 میلیون ریال، چاپ و نصب بنر مناسبتها: 40 میلیون ریال، نصب بنرهای مناسبتی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی سایر تشکل ها و ... با تخفیف یا رایگان: میانگین ماهانه 20 بنر، ساخت و نصب تابلوی خوشامدگویی در ورودی شهر: 150 میلیون ریال، تقبل پرداخت هزینه ساخت و نصب تابلوی شهدای شهر و عقد قرارداد با پیمانکار.

برای سرمایه گذاری در تفت با کمبود زمین مواجه هستیم، شورای شهر تفت برای این مشکل چه برنامه ای دارد؟

مساح یکی دیگر از اعضای شورای شهر تفت در پاسخ به این سئوال گفت: متاسفانه شهر تفت در تقسیمات کشوری دچار مشکلات جدی است و از هر طرف با فاصله کمی به مرز یکی از شهرستان های استان متصل است.

از طرفی نیز متولی واگذاری زمین اداره منابع طبیعی، راه و شهرسازی و مدیریت امور اراضی است و شهرداری تفت حق دخالت در این موضوع ندارد.

شهرداری تفت و شورای شهر در زمینه جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاری چه اقدامی انجام داده است؟

شهردار تفت در پاسخ گفت: انجمن میراث فرهنگی شهرستان تفت چند ماهی است که تشکیل شده  و پیگیری های اصلی برای جذب و تشویق سرمایه گذاران انجام می دهد.

متاسفانه سابقه خوبی برای سرمایه گذاری در شهرستان تفت وجود ندارد؛ شما هتل فراز را ببینید؛ زمینی واگذار شده است اما چندین سال به راه خود رها شده است.

اما نگاه شهرداری و شورای شهر تفت نگاه مثبت به مقوله جذب سرمایه گذار و مشارکت مردم است چراکه محور توسعه تفت گردشگری است که بدون مشارکت بخش خصوصی توسعه گردشگری امکان پذیر نیست.

دلیل عدم برگزاری جلسه پرسش و پاسخ توسط شورای شهر تاکنون، چه بوده است؟

رییس شورای شهر تفت که پاسخی برای دلیل عدم برگزاری نداشت، گفت: متاسفانه بعد از سه سال هم استقبال مردم از چنین جلسه ای کم بوده اما این آمادگی را داریم تا ماهی یکبار چنین جلساتی را برگزار و به سئوالات مردم پاسخ دهیم.

چرا پروژه بلوار امام خامنه ای(کمربندی تفت) بعد از دوسال هنوز به سرانجامی نرسیده است؟

دهقانی در پاسخ به این سئوال نیز گفت: مطالعات پروژه بلوار آیت الله خامنه ای از سال 87 شروع و کلیات آن در سال 88 مصوب شد؛ تخصیص اعتبار 380 میلیون تومان از سوی فرمانداری صورت گرفت اما بنا به دلایلی پروژه متوقف شد؛ ادامه مطالعات در سال 93 صورت گرفت و آذر 94 تصویب نهایی شد؛ ابتدا صرفا جدول گذاری به عهده شهرداری بود اما طی مصوبه شورای ترافیک مقرر شد زیرسازی نیز بر عهده شهرداری باشد و آسفالت به عهده راه و شهرسازی.

کمبود اعتبارات باعث شد تا پروژه با تاخیر مواجه شود تاکنون مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون تومان برآورد هزینه شده که 380 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای پرداخت و 600 میلیون تومان کار انجام شده ولی هزینه آن به پیمانکار پرداخت نشده است.

انتهای پیام/م*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.