محتوا محتوا

رئیس شورای اسلامی شهر تفت:

باید نگه داری باغات شهر تفت را مقرون به صرفه کنیم


رئیس شورای اسلامی شهر تفت در جمع اهالی محله مسجد امام حسن مجتبی(ع) تفت گفت: تا زمانی که باغات شهر تفت به لحاظ اقتصادی به صرفه و درآمدزا نباشند حفظ نمی شوند.

به گزارش صبح تفت، نشست مردمی شورای اسلامی شهر تفت امشب در مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) شهر تفت برگزار شد.

رئیس شورای شهر تفت در این نشست با بیان اینکه از ابتدای کار این شورا بنایمان مراجعه به تک تک محلات بوده تا مشکلات را از زبان خود مردم بشنویم؛ گفت: ما خود معترفیم که شهر تفت مشکلات متعددی دارد ولی با محدودیت هایی که شهرداری تفت دارد امکان تحقق همه آنها وجود ندارد ولی ما سعی داریم که مشکلات را ثبت کنیم و بعد اولویت بندی کنیم.

«دکتر سید مهدی اعرابی» افزود: شورای شهر در جلسات متعدد طرح تفصیلی شهر را مورد بررسی قرار داد؛ ضمن اینکه نظر متخصصان را هم گرفت.

وی اقدام دیگر شورای شهر تفت را اصلاح وضعیت حمل و نقل عمومی شهر عنوان کرد که اکنون به وضعیت مطلوبی رسیده است.

رئیس شورای شهر تفت با بیان اینکه محور توسعه شهر تفت، بحث گردشگری است،گفت: شورا در راستای گردشگری شهر تفت و برای حفظ باغات و فضای سبز دو مصوبه داشت؛ یکی اینکه باغدارانی که بخواهند مخزن و استخر ذخیره آب در باغات خود ایجاد کنند بر اساس ضوابطی که مشخص شده قطع درختان بدون جریمه می باشد و دوم اینکه افرادی که بخواهند در باغات خود فرصت گردشگری ایجاد کنند مثلا رستوران باغ، سوئیت و ... ایجاد کنند، در حد 10 درصد مساحت باغ بدون جریمه قطع درختان بتوانند احداث کنند.

وی علت این مصوبات را بر اساس این دیدگاه عنوان کرد که تا زمانی که باغات  به لحاظ اقتصادی به صرفه و درآمدزا نباشند حفظ نمی شوند.

وضعیت پیاده رو خیابان ولی عصر، آسفالت کوچه های سعدی و آوینی، آسفالت انتهای خیابان ولی عصر منتهی به بلوار آیت الله خامنه ای، وضع نابسامان پارک شهر، وجود مار در پارک شهید دهقانی، ریختن زباله های ساختمانی روبرو کوچه شهید آوینی،  نبود کف پوش برای پارک شهید آوینی و لزوم تسریع در آسفالت کوچه های خراب شده  مهمترین مسائل مطرح شده از سوی اهالی مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) بود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.