محتوا محتوا

میرمحمدی:

در شناساندن کتابخانه‌ها موفق عمل نکرده‌ایم


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید قبول کنیم در شناساندن کتابخانه‌ها چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

به گزارش صبح تفت، سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل، معاونان و جمعی از کارشناسان اداره کتابخانه های یزد با بیان اینکه مدام مطرح می‌شود سرانه مطالعه در کشور پایین است و برای آن دلایل مختلفی بیان می‌کنند، اظهار داشت: اینکه رشد فضای مجازی سبب شده اقبال به کتاب و کتابخوانی کم شود، حرف درستی است اما با برنامه‌ریزی می‌توان فرصتی از دل این تهدید ساخت و نباید دست خودمان را ببندیم و تماشاچی باشیم.

وی افزود: وب‌گردی و حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مسلماً بخشی از وقت فرد را به خواندن مطالب مختلف صرف می‌کند، لذا شایسته است متولیان امر کتابخوانی هم از این بستر استفاده کنند و با گسترش محتوای مطالعاتی مفید، تهدیدهای فضای مجازی را به فرصتی برای مطالعه تبدیل کنند.

این نماینده مجلس در خصوص گزارش عملکرد و فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در طول 5 سال اخیر نیز گفت: پس از استماع این گزارش، دیدگاه بنده نسبت به رسالت‌ها، برنامه‌ها و پیشرفت‌های کتابخانه‌های استان تغییر اساسی کرد و عزم بنده نیز برای حمایت و همراهی با برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد، بیشتر شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید قبول کنیم در شناساندن کتابخانه‌ها چندان موفق عمل نکرده‌ایم، گفت: باید از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی برای معرفی کتابخانه‌ها استفاده و اتفاقات مثبت در بهسازی و نوسازی کتابخانه‌ها، برنامه‌ها و توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی بیشتر به جامعه معرفی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مطالعه، تصریح کرد: وقتی ایشان به عنوان ولی‌فقیه جامعه اسلامی و مرجع تقلید بر ضرورت مطالعه توسط آحاد جامعه، تأکید دارند و آن را واجب دینی برمی‌شمارند، برای تک‌تک ما حجت شرعی و وظیفه دینی ایجاد می‌شود و رسالت متولیان امر کتابخوانی نیز برای ترویج مطالعه سنگین‌تر خواهد شد.

میرمحمدی عنوان داشت: نهاد کتابخانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان امر کتابخوانی، باید از این تأکید صریح رهبری برای ورود به موضوع مطالعه و ترغیب و تشویق آن از موضع قدرت، استفاده کند و از همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای تقویت کتابخانه‌ها مطالبه جدی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه مشکلات حقوقی و ساختاری نهاد کتابخانه‌ها قابل حل است، گفت: باید کمیته‌ای در سطح ملی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی تشکیل شود و متخصصان و کارشناسان این حوزه با بررسی تمامی نواقص ساختاری قانون نهاد کتابخانه‌ها، طرح اصلاحی خود را به مجلس شورای اسلامی و به طور خاص کمیسیون فرهنگی ارائه دهند تا پس از بررسی‌های دقیق‌تر در این کمیسیون بتوان با ارائه طرحی قوی و جامع و تصویب آن در صحن علنی مجلس، مشکلات متعدد قانونی و ساختاری نهاد را حل و فصل کرد.

وی تأکید کرد: بنده و سایر همکاران در مجمع نمایندگان استان یزد نیز آماده هرگونه حمایت قانونی که به رشد و اعتلای کتابخانه‌ها کمک می‌کند، خواهیم بود.

میرمحمدی همچنین از پیشنهاد تشکیل فراکسیونی با عنوان «حامیان کتاب» در مجلس شورای اسلامی حمایت و ابراز امیدواری کرد، تشکیل اینچنین مجموعه‌هایی بتواند به پیشبرد اهداف نهادهای فرهنگی کشور کمک کند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.