محتوا محتوا


هنوز فعالیت هیچ یک از معادن یزد منتفی نشده است


مدیرعامل آب منطقه ای یزد منتفی بودن بهره برداری از معدن مس علی آباد و ابهام در مورد معدن دره زرشک را تکذیب کرد.

به گزارش صبح تفت، محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل آب منطقه ای یزد  با تکذیب منتفی بودن بهره برداری از معدن مس علی آباد اظهار کرد: جهت ارزیابی زیست محیطی معدن که توسط سازمان محیط زیست انجام می شود، اثرات معدن بر روی آب، خاک و هوا مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل اول که فصل آب است به دلیل اینکه این پروژه در سطح ملی بررسی می شود، ارزیابی آن از آب منطقه ای یزد به وزارت نیرو منتقل شده است.

وی افزود: در مورد دو معدن علی آباد و دره زرشک که در مجاورت هم قرار دارند، می توان چنین گفت که معدن علی آباد به دلیل نزدیکی به شهر تفت ، فعلا محیط زیست اجازه باز شدن پرونده ارزیابی آن را نداده و بحث اصلی در حال حاضر بر روی معدن دره زرشک است.
 
مدیرهامل آب منطقه ای یزد تصریح کرد: برای مطالعه معدن دره زرشک، وزارت نیرو از مشاور تخصصی استفاده کرده که پس از ارزیابی، اعلام نموده است که این معدن اثرات منفی بر آبخوان منطقه که آبخوان حساسی هم هست، خواهد داشت.
 
جوادیان زاده تصریح کرد: پیرو اعلام نظر مشاور وزارت نیرو، شرکت ملی مس پیشنهاداتی را ارائه کرد که مقرر گردید این پیشنهادات در قالب مطالعات علمی ارائه گردد. مطالعاتی مبنی بر اینکه با وجود پیچیدگی کار در یکی از پیچیده ترین دشت های کشور، آیا این پیشنهادات قابل اجرا هستند یا خیر؟
 
وی افزود: در آخرین جلسه برگزار شده در مورد معدن مس به پیشنهاد مدیرعامل شرکت ملی مس مقرر گردید مشاوری که مورد تایید وزارت نیرو باشد مطالعات لازم را انجام دهد و در راستای ناهنجاری ها و عوارضی که این معدن بر آبعای زیر زمینی خواهد داشت، پیشنهاداتی در مورد نحوه بهره برداری از معدن جهت کاهش این عوارض ارائه دهد و در صورت تایید وزارت نیرو کار ادامه پیدا کند.



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.