ID : 13219642
در حوزه هنری یزد؛

«اصغر همت» خوب بازی کردن را به هنرمندان یزدی آموزش می دهد


کارگاه تخصصی بازیگری با حضور اصغر همت بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در حوزه هنری یزد برگزار می شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزدهنر، اصغر همت بازیگر مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون در این کارگاه دو روزه به صورت تئوری و عملی به تبیین مطالبی در خصوص بازیگری نمایش، بدن، صدا، بیان و ویژگی های یک بازیگر خوب می پردازد.

در این کارگاه همچنین فیلم یکی از آثار برگزیده به نمایش در می آید و بازی هنرمندان آن تحلیل می شود.

به گفته جاور، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد علاقه مندان برای شرکت در این دوره آموزشی می توانند تا 12 خرداد از ساعت 8 تا 14 به حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت ا... کاشانی، کوچه آزادی مراجعه و ثبت نام کنند.

این کارگاه 14 و 15 خرداد ماه، صبح و عصر در پلاتو حوزه هنری یزد برگزار می شود.

گفتنی است: اصغر همت متولد 1331 در شيراز، دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. وی به خاطر علاقه زياد به تئاتر، با تماشای نمايش های تخت حوضی و تعزيه در دوران كودكی، فعاليت در اين زمينه را از دبيرستان آغاز کرد و پس از فارغ‌التحصیلی رشته تئاتر در سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را در عرصه بازیگری به‌طور جدی با حضور در آثار مختلفی در تئاتر، تلویزیون و سینما ادامه داد.

اصغر همت که سابقه چند دهه فعالیت در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون را دارد، در سال‌های اخیر در فیلم‌های سینمایی «آخرین ملکه زمین» و «یه حبه قند» و پیش تر در مجموعه «امام علی» (ع) به ایفای نقش پرداخته است.

از دیگر آثاری که او در آنها به ایفای پرداخته می توان به«بیخوابی ۱۳۸۸»، «مقلد شیطان ۱۳۸۵»، «پرونده هاوانا ۱۳۸۴»، «شاهزاده ایرانی ۱۳۸۴» ، «زشت و زیبا ۱۳۷۷»،  «هفت سنگ  ۱۳۷۶»، «ماه و خورشید 1374» ، «علی و غول جنگل 1369»، «در مسیر تندباد 1367»، «شیر سنگی 1365» و ... اشاره کرد.

این هنرمند در سال 1381 لوح افتخار درجه یک «بازیگری» را از شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی علاوه بر داوری جشنواره‌های مختلف تئاتر و سینما، سابقه تدریس تئاتر در آموزشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری و فعالیت در زمینه گریم، طراحی و اجرای گریم چندین فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه دارد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.