ID : 18085047
اندر حکایت مدعیان قانونگرایی و دم خروسی که بیرون زد

«نهضت شکایت»؛ جدیدترین پروژه جریان خاص برای اخلال در روند انتخابات


در راستای مقابله با شورای نگهبان برخی قصد دارند با پیگیری تاکتیک جدیدی تحت عنوان «نهضت شکایت» بار دیگر شانس خود را برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات کشور بیازمایند که در همین راستا برخی از شنیده ها حاکی از آن است این تاکتیک در بیشتر استان ها در دستور کار وابستگان جریان خاص قرار گرفته است.

به گزارش یزد رسا به نقل از عصرسیاست، قانونگرایی و شعارهایی از این دست را به راحتی می توان در قاموس سیاسی جریانی مشاهده کرد که در چند سال گذشته در راستای منافع جناحی خویش و تخریب رقیب، شعار قانونگرایی را دستاویز خود قرار داده و در برابر جریان رقیب به طور عام و به طور خاص در مقابل دولت قبل موضع گیری کردند.

در همین راستا برخی با استناد به برخی از بی قانونی ها در دولت قبل، کل دولت قبل و جریان رقیب را به چوب عدم قانونگرایی رانده، و قانونگرایی را سرلوحه شعارهای خود قرار دادند به صورتی که این شعار تا حد زیادی با نام این جریان شناخته شد.

اقدامات برخی از وابستگان به این جریان در طول مدت 2 سال گذشته باعث شد که افکار عمومی قانونگرایی ادعایی این جریان را در حد یک دعوای سیاسی تقلیل دهد به صورتی که خود این جریان در 2 سال گذشته با استفاده از برخی از حمایت های مادی و معنوی مسئولین، رانت ها و اقدامات غیرقانونی فراوانی را در پرونده خود ثبت کرد.

در تازه ترین اقدام، مدعیان قانونگرایی با زیر سوال بردن شورای نگهبان قصد دارند خود را از زیر بار عدم شایستگی برای کسب کرسی های بهارستان رها کنند. این جریان که به واسطه فراخوان عمومی خود از همه وابستگان به خود خواسته بود در نهضت ثبت نام حداکثری شرکت کنند، نتوانست خللی در بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان بازی کند و در این موضوع نیز کاری از پیش نبرد.

در راستای مقابله با شورای نگهبان این جریان قصد دارد با پیگیری تاکتیک جدیدی تحت عنوان «نهضت شکایت» بار دیگر شانس خود را برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات کشور بیازماید که در همین راستا برخی از شنیده ها حاکی از آن است این تاکتیک در بیشتر استان ها در دستور کار وابستگان این جریان قرار گرفته است.

این جریان با این اقدامات خود بار دیگر بر ادعای قانونگرایی خود خط بطلانی کشیده و خود را در قالب جریانی مخالف و اپوزیسیون قرار داده و پا جای خود در فتنه 88 گذاشتند.

هجمه به شورای نگهبان در حالی صورت می گیرد که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره در خصوص اهمیت شورای نگهبان فرمودند: «هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است. پس از رای و انفاذ شورای نگهبان، هیچ مقامی حق رد آن را ندارد».

رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود همواره بر نقش و جایگاه شورای نگهبان تکید کرده و می فرمایند: «این نهاد(شورای نگهبان) براساس قانون، موظف است از ورود ناخالصی‌ها به ارکان نظام، جلوگیری کند و اگر شورای نگهبان این وظیفه را برعهده نداشت، یقینا نظام دچار مشکلات فراوان می‌شد».

جمله ناب امام خمینی (ره) درباره شورای نگهبان از زبان مقام معظم رهبری+ فیلم



Loading the player...

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.