ID : 974827
خطیب جمعه ابرکوه تأکید کرد:

«گشایش اقتصادی»و«ارتقاء فرهنگ دینی جامعه»؛ مطالبات رهبری و مردم


امام جمعه ابرکوه گفت: مطالبات رهبری و مردم از دولت دو چیز است، رفع مشکلات معیشتی مردم و گشایش اقتصادی و دیگری ارتقاء فرهنگ دینی جامعه، که باید دولت برای هر دو برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از ابرکوه، امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به هفته دولت گفت: در هفته دولت و آغاز به کار دولت جدید را همزمان با هفته دولت هستیم، مطالبات رهبری و مردم از دولت دو چیز است، رفع مشکلات معیشتی مردم و گشایش اقتصادی و دیگری ارتقاء فرهنگ دینی جامعه، که باید دولت برای هر دو برنامه داشته باشد.

 

دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم باید برنامه ریزی کند

 حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی بیان داشت: قدرت اقتصادی در کشور بر قدرت سیاسی و فرهنگی و امنیتی تاثیر گذار است، اگر رسول خدا (ص) می فرماید: فقر کفر می آورد، معنایش این است که دولت باید با حل مشکلات اقتصادی و زدودن غبار فقر از چهره جامعه، ایمان مردم را تقویت بخشد. مردم اگر نان نداشته باشند، ایمان هم نخواهند داشت.

 

دولت برای ارتقاء فکر و فرهنگ دینی جامعه تلاش کند

حجت الاسلام حسینی ارتقاء فکر و فرهنگ و وجهه دینی مردم را هم بسیار مهم دانست و تصریح کرد: چون ایمان سرچشمه نیروزای همه فعالیت ها، پاکی ها، قابلیت ها و توانمندی ها است، اگر جامعه روحیه ایمانی راسخ داشته باشد، فعال تر، مقاومتر، عزتمند تر، پرنشاط تر، آسیب ناپذیرتر و خستگی ناپذیرتر خواهد شد، نگاه دولتمردان جدید به قلمرو حکومت و وزارتشان ، نگاه با اخلاص و با انگیزه دینی باشد.

 خطیب جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید بداند، بنای مدیریت سالم، پاک و کارآمد در کشور با روش های تشریفاتی و کلیشه ای که بعضا تاکنون بیماری و ناخالصی را به دنبال داشته، مغایر است، انگیزه دینی، روحیه بسیجی و ولایت مداری و خدمت خالصانه و پرهیز از مقام پرستی و غرور است که کارآمدی شما را در دوره جدید تضمین می کند.

 حسینی خطاب به دولت مردان روحانی گفت: به بدنه اجرائی در استان ها و شهرستا ن ها ابلاغ کنید با وجدان کاری و انضباط کاری و انجام خدمت از سر مهرورزی، توانائی و قابلیت خود را بروز دهند که در این صورت سلامت اداری، قانون گرائی، تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندان و اجتناب از برخوردهای سلیقه ای، تضمین خواهد شد و گرنه اگر رده های وزارتی فرضا سالم باشد اما رده های میانی و پائین وظیفه شناسی نکنند، موفقیت دولت تضمین نخواهد داشت.

 

نقش تجربی منافقین در جنگ احد عبرت انگیز است

 وی به مناسبت های روز اشاره کرد و گفت: امروز پانزدهم شوال سالروز وقوع جنگ احد در سال سوم هجری است که طی آن ۷۲ تن از یاران پپامبر اسلام (ص) به قافله سالاری حضرت حمزه سید الشهداء(ره)، به شهادت رسیدند.

 حسینی تصریح کرد: جنگ احد، آینه ای از عبرت تاریخ است، نقش تجربی منافقین ، شایعه سازی و خدمت به دشمن طمع ورزی و حرص مال دنیا چه خاطره تلخی را از احد به جای گذاشت !

 امام جمعه ابرکوه گفت: تعداد مسلمانانی که آماده جنگ با دشمن در رکاب رسول خدا(ص) شدند هزار نفر بود اما منافقین موفق شدند سیصد نفر از ساده لوحان بی بصیرت را وسوسه کنند و آنان را برگردانند و بقیه هم که شرکت کردند بعد از پیروزی اولیه، تابع وسوسه شیطان برای جمع غنائم شدند و این باعث شد تیر اندازان موقعیت حساس خود را ترک کرده و دشمن لشگر شکست خورده اش را جمع آوری و باز سازی کند و پیروز میدان شود، باید این جنگ، عبرت برای مردم باشد تا تاریخ تکرار نشود.

 

ثواب زیارت شاه عبدالعظیم حسنی(ره)، زیارت امام حسین(ع)

 وی همچنین به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان به واسطه و جور حکومت سیاه بنی عباس به ایران آمد و در خانه یکی از شیعیان در شهر ری ساکن شد و تا موقع رحلتش ناشناس ماند، نوشته ای در جیب لباس داشت که نسب شریفش را نوشته بود، این بزرگوار بسیار مورد عنایت امام جواد و امام هادی (ع) بود. بارگاه حضرت شاه عبدالعظیم در شهر ری را حتما زیارت کنید که فرموده اند ثواب زیارت امام حسین (ع) را دارد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.