ID : 27010419
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری تفت خبرداد

اجرای پروژه فاضلاب شهری تفت با 35میلیارد ریال اعتبار/ فاز نخست طرح بهار 96 پایان می یابد


رئیس آب و فاضلاب شهری تفت از اجرای شش هزار و پانصد متر لوله گذاری پروژه فاضلاب شهری تفت با اعتبار 35میلیارد ریال در برخی نقاط و محله های شهر تفت خبر داد.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح تفت؛ مساحت محدوده قانونی شهر تفت حدود دو هزار هکتار و جمعیت آن طی سرشماری سال نود حدود شانزده هزار نفر بوده است. البته تفت دارای جمعیت مهاجر، کارگر و دانشجوی زیادی خارج از جمعیت خود هست و دارای پنج دانشگاه (پیام نور، آزاد، شهید مطهری، بهزیستی و قنات) است.

این شهر شامل محله های اصلی «سرده»، «تل مختار و باغ مورتین»، «گرمسیر»، «سلطان آباد»، «حسینی»، «غیاث آباد»، «باغ گلابدان»، «بازار»، «شوده» و «برالسویه»است که در دل آنها محله های کوچکتری نیز واقع شده و شهرک های «قدس»، «شهید صدوقی»، «احرار»، «جانبازان»، «بهاران» و «امام علی(ع)» نیز از دیگر مناطق این شهر است که قرار است بزودی پروژه فاضلاب شهری در این شهر راه اندازی شود.

سیدمحمدرضا موسوی رییس اداره آب و فاضلاب شهری تفت که از مردادماه امسال سکان دار این اداره است در پاسخ به سئوال خبرنگار صبح تفت در خصوص گستره عملیات اجرایی فاضلاب شهری تفت اظهار کرد: فاز اول عملیات اجرایی جمع آوری فاضلاب شهر تفت از آذرماه 95 آغاز شد و تا بهار سال آینده ادامه داد.

وی افزود: حدود شش هزار و 500 متر لوله گذاری فاضلاب تفت طی دو قرارداد جداگانه با پیمانکاران به صورت همزمان در نقاط مختلف شهر در حال اجراست و دوهزار و500 متر لوله گذاری در یک قرارداد باشرکت«افراکارآب» در محله های گرمسیر، باغ مورتین و شهرک صدوقی(ره) و قرارداد بعدی با اجرای چهار هزار متر لوله گذاری در یک قرارداد با شرکت «عالی عمارت»  در محله های شهرک جانبازان و بخشی از محله محسن خان در حال اجراست.

رئیس آب و فاضلاب شهری تفت میزان اعتبار این پروژه را 35میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات عمرانی تأمین می شود و تعداد 500 مشترک را در فاز اول تحت پوشش قرار می دهد.

موسوی در پاسخ به این سئوال که دیگر محله های شهر تا چه زمانی باید منتظر اجرای پروژه در محله خود باشند؟ بیان کرد: امیدواریم بتوانیم یک قرارداد دیگر برای بخشی دیگر از شهر امضا کنیم.

وی همکاری مردم را در طول مسیر لوله گذاری و انشعابات خانگی ستود و اظهار امیدواری کرد: فاز اول پروژه طی این دو قرارداد تا اردیبهشت و خرداد 96 به پایان برسد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری تفت تصریح کرد: همزمان با لوله گذاری درمسیرهای طرف قرارداد، انشعاب خانگی هم با درخواست مشترکین متصل می شود و خروجی فاضلاب در بیرون شهر و در فاصله 20 تا 30 کیلومتری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.