ID : 38061448
یک کارشناس مطرح کرد:

اخذ مالیات بر خانه‌های خالی راه‌حل قطعی برای حل مشکل مسکن نیست


نقصان محمدی مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان یزد گفت: مالیات بر خانه‌های خالی راه‌حل قطعی برای حل مشکل مسکن نیست.

محمدرضا نقصان محمدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بابیان اینکه قصه مسکن صرفاً بحث عرضه و تقاضا نیست گفت: مسکن بعضاً به‌عنوان یک سرمایه در کشور ما مطرح است، به‌گونه‌ای که تعداد خانه‌های خالی در کشور آمار بالایی دارد ولی بازهم در این زمینه کمبود داریم.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه در ایران برخی مسکن را به‌عنوان کالای سرمایه‌ای مورداستفاده قرار می‌دهند اضافه کرد: این افراد خانه‌ای را خریداری می‌کنند تا قیمت آن افزایش یابد و سپس مبادرت به فروش می‌کنند.

وی افزود: طبیعتاً یکی از راه‌های تنظیم بازار مسکن، واردکردن خانه‌های خالی به سیستم عرضه و تقاضا است ولی به این معنا نیست که کل مسائل مسکن حل می‌شود چون بحث مسکن چندی بُعدی است.

نقصان محمدی به ابعاد بحث مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: تولید و عرضه مسکن و استفاده از خانه‌های خالی یکی از مهمترین ابعاد این است که مردم بتوانند در ساخت مسکن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: زمانی که در یک اقتصاد آرام قرار داشته باشیم و قیمت‌ها روزانه عوض نشود، بهترین راه این است که مردم بتوانند با مشارکت دولت اقدام به ساخت مسکن کنند و این‌چنین برنامه‌هایی در قالب‌های ساخت مسکن مهر درگذشته و یا مسکن ملی در شرایط کنونی در حال انجام است.

نقصان محمدی با تأکید بر اینکه مالیات بر خانه‌های خالی راه‌حل قطعی برای حل مشکل مسکن نیست افزود: این کار شاید در کوتاه‌مدت جوابگو باشد و شوکی را در بازار ایجاد کند ولی در بلندمدت اثرگذاری خود را از دست خواهد داد. ما در کشور باید به شکلی عمل کنیم که مردم آن‌قدر قوی شده باشند که در ساخت مسکن ورود پیدا کنند و نیازهای خود را برطرف سازند.

انتهای پیام/
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.