ID : 36670112
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در یزد:

ادعاهای آمریکا با جنایت‌هایش در یمن و سوریه همخوانی ندارد/ آیت‌الله رئیسی مسیر شهید بهشتی را دنبال می‌کند


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، شهید بهشتی را معمار قوه قضاییه و سرمایه‌های بزرگ برای نظام دانست و گفت: خطی که آیت‌الله بهشتی ترسیم کرد، آیت‌الله رئیسی دنبال می‌کند.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله بهشتی و شهدای هفتم تیرماه و گرامیداشت هفته قوه قضائیه که صبح امروز در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد، اظهار داشت: جنایت‌های مختلفی علیه نظام انجام شده است که سوء‌قصد به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، ترور شهید صدوقی و... نمونه‌ای از این جنایت‌ها است.

وی با اشاره به دو کتاب «شرح اسم» و «خون دلی که لعل شد» گفت: با مطالعه این کتاب‌ها متوجه دلیل عمق کینه دشمنان نسبت به رهبر انقلاب خواهید شد؛ دشمنان از رهبری عقده به دل دارند چرا که ایشان سردار پا به رکاب اسلام هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ذکر خاطره‌ای از دیدار خود با رهبر معظم انقلاب، افزود: مرداد ماه سال ۶۸ رهبر انقلاب فرمودند به خدا قسم دنبال هیچ یک از پست‌هایی که بعد از انقلاب به من واگذار شد نبودم و از برخی از آن‌ها اطلاع نداشتم و بعداً به من گفتند از جمله عضویت در شورای انقلاب؛ حکم امامت جمعه خودم را هم از رادیو شنیدم و قبلش اطلاع نداشتم، حتی هنگام قرائت وصیت‌نامه امام هم به تنها چیزی که نمی‌اندیشیدم رهبری خودم بود.

خاتمی خاطرنشان کرد: برای رهبر انقلاب فقط خدا مطرح است، به همین دلیل سخنان و مواضع ایشان اثرگذار است، از جمله در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن که همگان شاهد بودیم که آنگونه حکیمانه موضع گرفتند.

وی با بیان اینکه ما به چنین رهبری می‌بالیم، عنوان کرد: فتنه‌گران 88، رهبر انقلاب را در حد یک رهبر سیاسی معمولی می‌پنداشتند، در حالی که رهبری جانشین عام امام زمان(عج) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: به صراحت می‌گویم کسانی که در فکر تخریب نهاد ولایت فقیه هستند خائن به این کشور هستند؛ مگر امام نگفت «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند» چطور کسانی که خود را پیرو خط امام می‌نامند بر خلاف امام عمل می‌کنند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت شهید بهشتی، ایشان را معمار قوه قضاییه و سرمایه‌های بزرگ برای نظام دانست و تصریح کرد: خطی که آیت‌الله بهشتی ترسیم کرد، آیت‌الله رئیسی دنبال می‌کند.

وی با تجلیل از سخت‌کوشی و روحیه جهادی رئیس قوه قضائیه، یادآور شد: آیت‌الله رئیسی، به دنبال اصلاح قوه‌قضاییه از درون است و در همین مدت کوتاه اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید با فساد با قاطعیت مقابله کرد، اظهار داشت: خوشبختانه قوه قضاییه با مبارزه قاطع با فساد و هنجارشکنی، در حال نمایش اقتدار نظام است و البته بدیهی است که در این بین باید قانون رعایت شود.

خاتمی با اشاره به برخی ناهنجاری‌های اخیر تأکید کرد: همه نهادهای نظام باید حامی آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

وی با بیان اینکه اعتماد امام به شهید صدوقی زبانزد بود، بیان کرد: جرم شهید صدوقی پاسداری از دین و ارزش‌های دینی بود، به همین دلیل منافقین نتوانستند وجود ایشان را تحمل کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعای ترامپ درباره حمله به ایران به دلیل جلوگیری از کشته شدن ۱۵۰ نفر، گفت: آمریکا از اقتدار نظامی ایران ترسیده است؛ چه کسی است که جنایت‌های آن‌ها در یمن، سوریه، عراق و... را ببیند و ادعاهای آن‌ها را باور کند؟!

خاتمی افزود: مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی تسلیم و ذلت‌پذیری و مخالف با آموزه‌های قرآنی و دینی و همچنین مخالف با روحیات ملت انقلابی ایران است.

وی با بیان اینکه تنها راه، مقاومت است، تصریح کرد: ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا گوشه‌ای از اقتدار نظام در برابر تجاوز دشمنان است و این اقتدار و صلابت ادامه خواهد یافت و در صورت استمرار تجاوز دشمنان، دندان‌های دشمن را در دهانش خرد خواهیم کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.