ID : 864447
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) خبر داد

ارائه ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش مهارت در شهرستان بافق


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) شهرستان بافق گفت: در سال گذشته 328 هزار و 500 نفر ساعت آموزش مهارت در شهرستان بافق به افراد جویای کار ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بافق، کاظم ناظمی با اعلام این خبر افزود: در راستای اشتغالزایی و ارتقاء سطح فنی و عملی و پرکردن اوقات فراغت جوانان در سال گذشته مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) بافق در حوزه های مختلف بشرح ذیل دوره هایی را برگزار کرده است.

۱- برگزاری دوره در مرکز ثابت ۹۸۹۰۰ نفر ساعت که ۴۴۸ نفر متقاضی مرد ۱۰۰نفر متقاضی زن در قالب ۴۱دوره آموزشی در ۲۳حرفه آموزشی.

۲- در حوزه سیار شهری ۷۹هزار و۸۶۹ نفر ساعت آموزش دیده اند که ۴۸۶نفر خواهر در ۳۷ دوره شامل ۱۸ حرفه آموزشی شرکت کرده اند.

۳- در بخش آموزش روستایی این مرکز ۴۵هزار و۹۰نفر ساعت آموزش داشته که ۲۰نفر برادر و۲۶۴نفر خواهر آموزش دیده اند که این میزان عملکرد در قالب ۲۰دوره آموزشی در ۱۳ حرفه بوده است.

۴- آموزش صنایع واصناف شهرستان بالغ بر ۵۸ هزار نفر ساعت بوده که ۲۳۸ نفر برادر و۴۰نفر خواهر در قالب ۱۷ دوره آموزشی در ۱۱ حرفه اموزشی دیده اند.

۵- مرکز آموزش فنی وحرفه ای بافق برای دانشجویان ۲۲ هزار و۵۰۰ نفر ساعت آموزش داشته که ۲۵۰ نفر از دانشجویان مرد این شهرستان در ۱۶ دوره با تنوع ۸ حرفه آموزشی شرکت کرده اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) شهرستان بافق در ادامه بیان کرد : یکی از طرح های موفق در سال ۹۱ طرح استاد شاگردی بوده است که برای افرادی که در قالب شاگرد در کارگاه های تولیدی و اصناف کار می کنند ، قابل اجرا می باشد. این طرح در سال گذشته با استقبال خوبی روبرو شد و ۸۰ نفر متقاضی داشته که این تعداد شامل ۶۱ نفر برادر و ۱۹ نفر خواهر بوده است و عملکرد مرکز در این حوزه ۲۴ هزار نفر ساعت می باشد.

وی شاخص ترین فعالیت مرکز بافق در حوزه آموزش را برگزاری دوره لکوموتیو رانی دانسته و افزود: این دوره با همکاری کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق ، راه آهن بافق و شرکت راهبران مشتاق یزد جهت ۳۰ نفر از متقاضیان این رشته برگزار شد و در پایان ۲۳ نفر از متقاضیان موفق به اخذ مدرک لکوموتیو رانی شدند که بحمدالله اکثر این کار آموزان در حرفه آموزش دیده مشغول به کار شده اند  و اشتغالزایی خوبی در پی داشته است.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.