ID : 37748328
بازخوانی اخبار مهم یزد در سال 98/ قسمت اول؛

از تنزل در رتبه دانشگاه یزد تا برخورد دستگاه قضا با دانه درشت ها


استان یزد در سال گذشته درگیر حوادث و وقایع تلخ و شیرین بسیاری بود که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش یزد رسا؛ سال 98 با تمام خوشی ها و ناخوشی های خود گذشت. استان یزد نیز در این سال درگیر حوادث و وقایع تلخ و شیرین بسیاری بود که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست چرا که اکنون با گذشت قریب به یک سال بهتر می توان در مورد اخبار آن روز و قول و وعده ها قضاوت کرد.
به همین جهت قصد داریم برخی از اخبار مهم یزد رسا در سال گذشته را به صورت گذرا و در چند بخش  مرور کنیم.

بازداشت مدیرعامل بانک ملت استان یزد به اتهام ارتشاء
اولین خبر مربوط به اقدام قاطعانه دستگاه قضا و برخورد با یک مدیر بلند پایه بانکی است. علی اکبر شمس در توضیح این خبر گفت: با همکاری خوب سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای نظامی و انتظامی و اداره کل اطلاعات استان و شهرستان‌ها، مدیر بانک ملت استان یزد دستگیر شد.
دادستان عمومی و انقلاب استان یزد تصریح کرد: پس از مدت‌ها رصد اطلاعاتی و نظارتی، جمع‌آوری اطلاعات و مستندسازی آن، فرد مذکور به اتهام ارتشاء ضمن عزل از جایگاه خود، هم‌اکنون بازداشت و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است. (بیشتر بخوانید)


سیل مهربانی یزدی ها
با وقوع سیل در ابتدای سال 98 و درگیر شدن بسیاری از هموطنانمان، مردم نوع دوست یزد نیز از اقشار مختلف برای کمک به هموطنان استانهای درگیر سیل پای کار آمدند.
از اعزام گروه های جهادی گرفته تا کمک های تخصصی و خیری اقداماتی بود که توسط مردم یزد صورت گرفت. یکی از خاطره انگیزترین خبرها در این  ایام این بو که تعدادی از بسیجیان پایگاه بسیج شهید عباسپور شرکت مدیریت تولید برق یزد در قالب اردو جهادی برای تعمیر لوازم خانگی سیل زدگان به پل دختر رفتند.



استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر و شهردار نیر
در جلسه ای فوق العاده، اعضای شورای شهر و شهردار نیر تصمیم به استعفای دسته جمعی از سِمَت های خود گرفته اند. ظاهرا دلیل این استعفا توهین فرماندار وقت تفت به نمایندگان مردم (در ادامه ی درخواست و اقدام مردمی جهت ترمیم مسیر نیر-دهبالا ) عنوان شد. البته این استعفا پس از تسلیم به استانداری یزد با  عدم موافقت اولیه مواجه شد و مقرر شده تا فرماندار جهت ارائه توضیحات فراخوانده شود. (بیشتر بخوانید)
بعدها با رفتن محامدی از فرمانداری تفت این مساله هم فیصله یافت.

ضارب پدر شهید مدافع حرم خود را تسلیم پلیس کرد
اواخر سال 97 بود که در یکی از محلات شهر یزد به دلیل اختلافات شخصی و مزاحمت پارک خودرو و موتورسیکلت در کوچه درگیری رخ می دهد که در این درگیری، ضارب با وارد کردن ضربه ای به سر پدر شهید مدافع حرم، باعث مصدوم شدن وی شده که بلافاصله فرد مصدوم به بیمارستان منتقل و ضارب نیز متواری می شود.
تحقیقات و پیگیری های پلیس در این رابطه ادامه داشت تا اینکه نهایتا در نیمه اردیبهشت 98 متهم که همه راه های فرار را به روی خود بسته می دید و چاره ای جر تسلیم شدن در برابر قانون را نداشت؛ خود را به پلیس یزد معرفی کرد. (اینجا بخوانید)

تنزل رتبه دانشگاه یزد
نکته قابل توجه تنزل رتبه دانشگاه یزد در سال 2019 است به طوری که این دانشگاه در سال 2018 در بین 301 تا 350 دانشگاه برتر آسیا بوده اما در سال 2019 دانشگاه یزد در بین 351 تا 400 دانشگاه آسیا قرار گرفته است.
همچنین رتبه دانشگاه یزد در سال 2019 در بین همه دانشگاه‌ها شرکت کننده در پایگاه رتبه بندی تایمز 1001 پلاس اعلام شده است این در حالی است که رتبه بندی تایمز در سال 2016-17 رتبه دانشگاه یزد را 801 پلاس ذکر کرده است. (اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید)

 

شما مخاطبین عزیز نیز اگر از لابلای اخبار سال گذشته خبری را مهم می دانید که نیاز به یادآوری مجدد دارد از طریق بخش ارسال نظرات همین پست به ما اطلاع بدهید.
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.