ID : 2294863
استاد فعال قرآنی در ابرکوه:

استفاده از بازی و ابزار سرگرمی بهترین راهکار برای آموزش مبنای قرآنی است


استاد فعال قرآنی در جمع والدین مدارس غیردولتی بشارت و مهدقرآن گفت: برای جذب بیشتر فرزندان خود به قرآن، از هدایای قرآنی از جمله جورچین، نقاشی و نرم افزار قرآنی استفاده کنید تا کودکان علاوه بر بازی با مبانی قرآنی مانوس شوند.

به گزارش یزدرسا به نقل از سروابرکوه، جلسه انجمن اولیاء و معلمان مهد قرآن و دبستان دخترانه و پسرانه بشارت با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو در بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین راستگو به مبحث تربیت دینی و علل ناهنجاری های رفتاری بین کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت بررسی آیات الهی نشان می‌دهد که خداوند در مصحف شریف توجه فراوانی به تربیت کودک در دوران پیش از تولد، شیرخواری و در دیگر مراحل رشد دارد.

وی با اشاره به سفارش‌های دوجانبه قرآن مبنی بر روابط والدین و فرزندان تصریح کرد: نیکی به پدر و مادر در همه حال و پرهیز از کوچکترین نافرمانی مگر در اجرای فرامین الهی، تواضع در برابر آنها، سخن گفتن نیکو و رعایت حق آنها که بالاترین حق‌ها است، از تاکیدات قرآن بر فرزندان در ارتباط با والدین است.

راستگو در توصیه به خانواده‌ها بیان کرد: برای جذب بیشتر فرزندان خود به قرآن، از هدایای قرآنی از جمله جورچین، داستان، نقاشی و نرم افزار قرآنی استفاده کنند تا کودکان علاوه بر سرگرمی و بازی با مبانی قرآنی مانوس شوند.

این استاد فعال قرآنی در ادامه با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) همواره بر تربیت فرزندان در محیط خانواده و به طور غیر مستقیم تأکید داشته‌اند، عنوان کرد: در آموزش قرآن به خردسالان همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص) تأکید داشته‌اند نباید اجبار و زور در میان باشد، بلکه همه آموزش‌ها باید به شکل غیرمستقیم انجام شود.

گفتنی است در پایان این مراسم مسابقه ای ویژه والدین برگزار گردید و به ۱۴ نفر از والدین جوایزی اهداء گردید.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.