ID : 30721545
رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاتم مطرح کرد

اشتغال بیش از 200 جوان خاتم در تعاونی های فعال/تعاون فقر را مهار می کند


رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاتم گفت: بالغ بر 63 تعاونی فعال در شهرستان خاتم ثبت شده،که از این تعداد تعاونی برای 206 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

به گزارش یزد رسا، رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم اظهارداشت: تعاونی ها بستر مناسبی برای ایجاد سرمایه گذاری اصولی در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی است و در سایه روحیه همیاری و همکاری می توان از این ظرفیت برای رسیدن به مدارهای توسعه استفاده کرد.

بتول دهقان گفت: بالغ بر 63 تعاونی فعال در شهرستان خاتم ثبت شده،که از این تعداد تعاونی برای 206 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی افزود: در يك سال گذشته و پنج ماهه اخير 5 تعاونی جدید به تعاونی های فعال شهرستان افزوده شده است که در این تعاونی ها زمینه اشتغال 17 نفر فراهم شده است.

رئیس اداره تعاون،کار و ورفاه اجتماعی اظهار داشت: در حوزه بانوان نیز 11 تعاونی فعال در سطح شهرستان وجود دارند که برای 80 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

دهقان در خصوص گرایش تعاونی های شهرستان گفت: این تعاونی ها در زمینه های کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، خدماتی و صنایع دستی فعالیت دارند.

رئیس اداره تعاون،کار و ورفاه اجتماعی عدم مشاركت اعضا، پايين بودن سطح كارايي مديران،فقدان نظارت اعضا و بازرسان،عدم همدلي بين مديران و بازرسان و اعضا،پايين بودن سطح بهره وري،عدم اطلاع اعضا از نقش و جايگاه خود،عدم حضور اعضا در مجامع و تصميم گيري توسط اعضا محدود را از مهمترین مشکلات تعاونی ها عنوان کرد.

وی افزود:آموزش،ارزانترين و كارآترين ابزاري است كه پاسخگوي نارساييها و مشكلات تعاوني ها مي باشد.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاتم خاطر نشان کرد:با فرهنگ تعاون می توانیم در راستای فقر زدایی،اشتغال زایی،توسعه وآبادانی شهرستان،با منابع محدود قدم برداشته و نگاه تک نفره را به سمت خرد جمعی سوق دهیم.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.