ID : 16187186
امام جمعه ابرکوه:

اصرار دولت بر گرانی، نهایت بی تدبیری و امید شکنی است


امام جمعه ابرکوه: اینکه بعضی مسئولین کلیدی در بخش اقتصادی اظهار می دارند که مردم امید ارزانی نداشته باشد، نهایت بی تدبیری و امید شکنی است. چه وجه مشترکی بین گرانی و منافع این آقایان است و اصرار بر گرانی به نفع کیست؟!

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: عاشورای سال 61 به این دلیل که حادثه ای خونبار، در جهت پاسداشت از شرافت، حریّت عزت، حیثیّت معنوی بود؛  برای همیشه ماندگار شد. در بستر تاریخ به جریان افتاد و شور عاشورائی را با اندیشه حسینی، ممزوج کرد، تا نیاز همیشگی  جامعه انقلابی و آرمانی باشد.


اعتراض امام (ره) به پذیرش کاپیتولاسیون
همین روح عاشورائی در حضرت امام (ره) بود که موجب اعتراض آن بزرگوار به دولت وقت در سال 42 شد که چرا طرح خفت بار کاپیتولاسیون را پذیرفته است؟! خوی استکباری امریکا امر نو ظهور نیست که ظرف سالهای پس از انقلاب نمایان شده باشد، بلکه از سال 42 با طرح لایحه کاپیتولاسیون نمود داشت.


ضربه های ناشی از اعتماد به امریکا هم چیزی نیست که ما در زمان شاه تجربه آن را دیدیم، بلکه امروز  هم می بینیم که هر کشوری که به این عقرب جراره دل بسته، گزیده و نابود شده است.


امروز در میان تمام ملتهای دنیا حس بی اعتمادی به امریکا و بیزاری از این دولت مستکبر موج می زند. گو اینکه حکومت های ذلیل و وابسته آنان حلقه غلامی به گوش انداخته اند و پشت به ملت ها کرده اند، اما غافل از این  هستند که به زودی  به زمین خواهند خورد.


با نامه رهبر معظم مراحل اجرائی برجام باید با دقت و حساسیت دنبال شود
دشمن در اجرای نقشه های موذیانه خود با دقت و برنامه عمل می کند، که شاید بتوانند از طریق برجام به اهداف شیطانی خود برسد.


اما توصیه های مدبرانه مقام معظم رهبری در نامه ای به رئیس جمهور و تاکید بر ضرورت رعایت و حفظ منافع ملی  و مصالح عالیه کشور، با برشمردن الزامات 9 گانه در مراحل اجرای برجام، به لطف خدا آنان را در هاله ای از ناکامی و سرگردانی  گذاشته است. از این پس مراحل اجرائی برجام باید با دقت و حساسیت دنبال شود.


اینکه بعضی مسئولین کلیدی اصرار بر گرانی دارند؛ نهایت بی تدبیری و امید شکنی است
انتظار ما و ملت از دولت این است که به مقتضای شعار تدبیر و امید؛ هم تدبیر در مراحل اجرا به خرج دهد و همانگونه که رئیس جمهور محترم در پاسخ نامه به حضرت آقا اعلام داشته، الزامات نُه گانه را در مراحل اجرای برجام لحاظ نماید و هم امید مردم را مخدوش نکنند.


امید این بوده که اجرای برجام پتکی بر فرق غول گرانی در کشور باشد. پس اینکه بعضی مسئولین کلیدی در بخش اقتصادی اظهار می دارند که مردم امید ارزانی نداشته باشد، نهایت بی تدبیری و امید شکنی است. ما  نمی دانیم چه وجه مشترکی بین گرانی در کشور و منافع این آقایان است و اصرار بر گرانی به نفع کیست ؟!


حیوانات نذری را در مسیر هیئت ها ذبح نکنید
ضمن درخواست حضور سوگوارانه و خروش قهرمانانه مردم ابرکوه علیه یزیدیان زمان، برای برپا کردن عاشورایی دیگر، نکاتی را در خصوص روز عاشورا متذکر شد:


اول حیوانات نذری را در فضای خارج از خیابان و مسیر هیئت ها ذبح کنند، که خون و نجاست، لباس مردم را آلوده نکند.


دوم اینکه مراسم فردا را تا موقع اذان ظهر تمام کنید، که مردم برای اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین(ع) آماده شوند و همه برای نماز سجاده همراه داشته باشند.


در پایان از مدیر کل صدا و سیما، معاونت و پرسنل این نهاد، فرماندار ابرکوه و همه عزیزانی که در ضبط و پخش استانی، کشوری و بین المللی مراسم عزاداری ابرکوه در هشتم محرم زحمت کشیدند، تشکر کرد.


انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.