ID : 8012313
مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان در یزد خبر داد:

افتتاح مرکزساماندهی امورجوانان درهفته ازدواج/ اشکذر رتبه نخست سرانه فضای ورزشی کشور/ عدم دخالت وزارت ورزش در قرارداد کی‌روش


مشاور عالی وزیر ومعاون فرهنگی آموزش وپژوهش وزارت ورزش وجوانان با اعلام این مطلب که سرانه ورزشی کشور 0.7درصد است، یزد را جزو 6استان برتر کشور در زمینه داشتن سرانه ورزشی دانست و گفت: شهرستان اشکذر با داشتن سرانه 3.5 متری فضای ورزشی در ایران رتبه نخست را داراست .

به گزارش خبرنگار یزدرسا، مشاور عالی وزیر ومعاون فرهنگی آموزش وپژوهش وزارت ورزش وجوانان  در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در جهت توسعه ورزش کشور گفت: رسانه به عنوان چشمان بیدار مردم می تواند با دیدن اشتباهات وتشخیص انحرافات از مسیر صحیح،  آن را به مدیران گوشزد نماید وعلاوه بر اطلاع رسانی صحیح ،یاری دهنده مسئولین در انجام درست وظایف خود باشد.


دکتر سید عبدالحمید احمدی هدف از سفر به یزد را بازدیداز امکانات، فرصت ها و مشکلات ورزش یزد  ودیدار با مسئولین ارشد استان درجهت حل آن ها عنوان کرد وافزود : استان یزد به  لحاظ امکانت در وضعیت مثبتی به سر می برد هرچند تا رسیدن به وضیت مطلوب فاصله قابل قبولی وجود دارد.


وی با اشاره به وجود استعدادها وپتانسیل های فراوان در استا ن خاطر نشان کرد : با برنامه ریزی صحیح وجهت دار می توان نهایت بهره برداری را از این استعدادها داشت.


سید عبدالحمید احمدی درخصوص دخالت های وزارت ورزش وشخص وزیر در مسئله  قراردا د  کیروش اظهار داشت : وزارت ورزش به هیچ عنوان در انتخاب مربی در فدارسیون های ورزشی دخالتی ندارد اما نقش نظارتی وزارتخانه ایجاب می کند نظرات فنی وکارشناسی خود را در این زمینه به فدراسیون ها انتقال دهد.


احمدی اضافه کرد : برخی رسانه ها می خواهند با ایجاد هیاهو وجوسازی علیه وزارت ورزش سلیقه خود را به مردم تحمیل نمایند و با راه اندزی نظرسنجی های مختلف در عقد قراردارد با یک مربی از مردم ، به اهداف خود برسند درصورتی که در هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد وانتخاب مربی براساس تصمیمات کارشناسی شده وبا نظر کارشناسان آن رشته ورزشی صورت می گیرد.


دکتر احمدی درخصوص خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز گفت : طبق قاون دولت تنها موظف است هزینه های زیر بنایی ورزش را تامین نماید ونباید در زمینه باشگاه داری  از بیت المال هزینه نماید بدین جهت طرح خصوصی سازی این دوباشگاه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت تا بتوان هم  به وضعیت آشفته مالی باشگاه ها سروسامان دادوهم این دوباشکاه بتوانند جهت حضور در لیک با آرامش بازیکنان مد نظر خود را جذب نمایند.


وی دردامه داد: متولی خصوصی سازی در کشور را وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی دانست واضافه کرد: وزارت ورزش تنها زمینه تحقق آن را فراهم می کند.


عبدالحمید احمدی  با اعلام این مطلب که سرانه ورزشی کشور 0.7درصد است. یزد را جزو 6استان برتر کشور در زمینه داشتن سرانه ورزشی دانست و گفت: شهرستان اشکذر با داشتن سرانه 3.5 متر در هکتار فضای ورزشی در ایران ، رتبه نخست را داراست .


احمدی همچنین از وجود 77پروژه نیمه تمام ورزشی در استان خبرداد وابراز داشت: برای تکمیل این طرح ها به اعتبار 600میلیارد ریالی نیاز است.


وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه ورزش همگانی نیز گفت: متاسفانه تنها 10درصد مردم کشور ورزش می کنند واین یک واقعیت تلخ می باشد که در این راستا توسعه ورزش همگانی از اولویت های وزارت ورزش وجوانان قرار دارد واین توسعه باید در برگیرنده عمومی شدن همه رشته های ورزشی در بین مردم باشد وتنها به پیاده روی ودوو همگانی محدود نمی شود.


مشاور وزیر ورزش فرهنگ سازی وترغیب خانوارهای ایرانی  به انجام ورزش را از برنامه های ویژه این وزارت خانه عنوان کرد وادامه داد: مهمترین ابزار فرهنگ سازی در جوامع رسانه ها هستند که امیدواریم به جای پرداختن به حواشی ورزش حرفه ای ، تشویق مردم به انجام ورزش در کنار هواداری ازآن را در دستورکار خود قرار دهند و با آشنا نمودن مردم با فوائد انجام ورزش ، خوراک خوبی رابرای ذائقه مردم تهیه نمایند .


وی در خصوص پاسخ به سوال خبرنگار یزدرسا  مبنی براینکه چه برنامه برای کاهش هزینه های ورزش ، سالن ها وامکانات ورزشی در کشور دارید؟ اظهار داشت:  طبق ماده 88 ورزش باید ارزان و دردسترس باشد و میتوان با استفاده صحیح از منابع هزینه های ورزش را کاهش داد.


وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار یزدرسا مبنی بر اینکه متاسفانه با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی و ایجاد وزارتخانه،  امور جوانان در سایه ورزش  قرار گرفت و و این وزارتخانه چه برنامه هایی برای امور جوانان دارد اظهار داشت: در امور جوانان تنها وزارتخانه عمل کننده نیست بلکه 26 دستگاه اجرائی  مرتبط با امورجوانا ن نیز در این قضیه دخیل هستند که تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته  و همین مسئله باعث شد در بدنه وزارتخانه ،ایجاد مرکزی به نام مرکز ساماندهی امور جوانان در دستور کار قرار گیرد که در هفته ازدواج راه اندازی خواهد شد.




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.