ID : 21112710
یک فعال فرهنگی در مدارس:

اقدامات فرهنگی آموزش و پرورش ناکافی است/نماز سدی محکم در برابر سیل ویرانگر دشمن


یک فعال فرهنگی در مدارس گفت: اگر با سد نماز و توسل به خدا و ائمه اطهار جلوی سیل ویرانگر دشمن را بگیریم نسل آینده ما در برابر این خطرات مصون بوده والبته که این کار همت بالایی را می طلبد.

به گزارش یزدرسا؛ باخبر شدیم که مدیریکی ازدبیرستان های یزد با اقدامات منحصر به فرد خود، زمینه ترغیب دانش آموزان به نماز اول وقت وانجام  فرایض دینی را فراهم آورده است.

 سایت یزدامروز بنابررسالت فرهنگی خود به سراغ این فعال نمونه فرهنگی رفته و در این خصوص با وی به گفتگو نشسته است. 

سید امیرهاشمی با سابقه 20ساله درعرصه مدیریت مدارس درحال حاضر مدیریت یک دبیرستان پسرانه 250 نفره را بر عهده داشته و تلاش های بسیاری در زمینه ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی انجام داده است هرچند که متاسفانه این امر از نظر مسئولان استان وبه ویژه مسئولان آموزش و پرورش دورمانده است.

هاشمی با اشاره به اقدامات دشمن در زمینه جنگ نرم و تلاش برای واردکردن ضربه به اعتقادات مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان گفت: امروزه با توجه اینکه دشمنان اسلام با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سعی در ترویج فساد وارائه  مطالب گمراه کننده به نسل امروز را داشته و دارند، رسالت سنگینی در هدایت نوجوانان و جوانان بر دوش خانواده ها و مسئولین نظام آموزشی است.

مدیر دبیرستان شهید حاجی حسنی ادامه داد: اگر با سد نماز و توسل به خدا و ائمه اطهار جلوی سیل ویرانگر دشمن را بگیریم نسل آینده ما در برابر این خطرات مصون بوده والبته که  این کار همت بالایی را می طلبد.

هاشمی،قرائت قرآن کریم، ادای احترام به پرچم نظام مقدس اسلامی،قرائت وصیت نامه شهدا ،آگاه سازی در زمینه مهدویت، ذکر دعای توسل و زیارت عاشورا درمراسم صبحگاهی را از جمله اقدامات فرهنگی این دبیرستان عنوان کرد و افزود: در راستای گسترش فرهنگ نمازخوانی درابتدای سال تحصیلی به دانش آموزان جدیدالورود، جانمازی اهدا شده و در طول دوران تحصیل نماز جماعت با حضور تمامی معلمان و دانش آموزان اقامه می شود.

این فعال فرهنگی به تلاش 7ساله خود برای ترغیب دانش آموزانش به  شرکت درنماز جماعت اشاره کرد و ابرازداشت:در این طرح دانش آموزان و خانواده هایشان در نزدیکترین مسجد به محل دبیرستان حضور یافته و نماز جماعت را همراه با نمازگزاران برپا می کنند و فردای آن روز اسامی حاضرین در صبحگاه قرائت شده و هدیه کوچکی به آنان تقدیم می کنیم.

وی توزیع کتاب شیوه های دعوت به نمازدر بین دانش آموزان، دیدار با علما، شرکت درنمازجمعه وشرکت در مراسمات مذهبی را از دیگر اقدامات فرهنگی این دبیرستان عنوان کرد و اظهار داشت: یک جلد کتاب ختم صلوات نیز در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و ازکسانی که 10هزار صلوات ختم کنند تقدیر می شود.

عضوفعال ستاد اقامه نماز با ابراز گلایه شدید از مسئولان آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک ارگان فرهنگی است اما متاسفانه به نظر می رسد دغدغه فرهنگ ندارد.

وی ادامه داد: شخص بنده تاکنون پیشنهادات متعددی در زمینه مباحث فرهنگی ارائه دادم که یکی از آنها پیشنهاد طرح یک شب درمسجد بوده  است که متاسفانه کوچکترین توجهی به این طرح نشد

وی در توضیح طرح مذکور گفت: در این طرح  یک شب درهفته، یک مسجد در نزدیکی مدارس انتخاب ونماز جماعت  با حضور مسئولان و دانش آموزان برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درزمینه توجه ویژه به نماز نوجوانان و جوانان ابراز امیدواری کرد مسئولان آموزش و پرورش که نقش مهمی در آشنایی و جذب دانش آموزان  به مسائل اعتقادی دارند از خواب غفلت بیدار شده و با اقدامات موثر و کافی فرهنگی،از غرق شدن نسل امروز در دریای تهاجمات فرهنگی ممانعت بعمل آورند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.