ID : 38542029
شهردار حمیدیا:

الحاق حمیدیا به یزد چیزی را عاید شهرداری نمی‌کند/ کلان‌شهر شدن یزد ممکن نیست


شاکری شهردار حمیدیا با بیان اینکه کلان‌شهر شدن یزد ممکن نیست، گفت: الحاق حمیدیا به یزد چیزی را عاید شهرداری نمی‌کند.

امیر شاکری شهردار حمیدیا در خصوص الحاق حمیدیا به شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه ازنظر قانونی مصوبه هیات دولت برای الحاق شدن حمیدیا وجود دارد اظهار داشت: نزدیک به ده سال پیش بحثی در وزارت کشور مطرح شد که شهرهای بیش از 500 هزار نفر هم جزو کلان‌شهرها باشند.

وی اضافه کرد: به‌این‌ترتیب در یزد نیز عنوان شد که شاهدیه، حمیدیا و بخش مرکزی به یزد الحاق و جمعیت شهر به بیش از 500 هزار نفر برسد و جزو کلان‌شهر محسوب شویم.

کلان‌شهر شدن یزد ممکن نیست

شهردار حمیدیا گفت: پس از انجام این حرکت از سوی یکی از استان‌ها، یزد نیز به سمت کلان‌شهر شدن رفت و در وزارت کشور مصوبه الحاق حمیدیا به شهر یزد را گرفت. زمانی که برای الحاق شاهدیه و بخش مرکزی اقدام شد، این حرکت منتفی شد.

شاکری با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرهای بیش از یک‌میلیون نفر را کلان‌شهر می‌نامند اذعان داشت: در این میان، کرمانشاه با جمعیتی نزدیک به 975 هزار نفر برای کلان‌شهر شدن پذیرفته نشد و حتماً باید جمعیت شهر یک‌میلیون به بالا باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهر یزد قابلیت تبدیل‌شدن به کلان‌شهر را علت جمعیت کمتر از یک‌میلیون نفر ندارد، اظهار داشت: اگر بخواهیم یزد را به یک کلان‌شهر تبدیل کنیم باید کل استان را که جمعیتی بالغ‌بر یک‌میلیون و 130 هزار نفر جمعیت دارد را الحاق کنیم که این کار غیرممکن است.

شهردار حمیدیا در ادامه با اشاره به اینکه مردم منطقه حمیدیا علاقه وافری به منطقه خوددارند، اذعان داشت: این شهر در اوایل دهه 70 با تلاش‌های مردم منطقه شکل گرفت و طبیعتاً با مطرح‌شدن بحث الحاق آن به شهر یزد و انحلال این شهر، حس خاصی به این مردم دست می‌دهد که با این کار هیچ عایدی برای کسی ندارد.

شاکری با بیان اینکه هزینه‌های شهرداری حمیدیا نسبت به شهر یزد در مدیریت شهری پایین است افزود: جمعیت مردم منطقه حمیدیا 53 هزار نفر و هزینه هر شهروند در این منطقه 500 هزار تومان است که با توجه به بودجه 25 میلیارد تومانی در طول سال، خدمات خیلی بهتری را نسبت به شهر یزد به شهروندان حمیدیا داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر حمیدیا به یزد الحاق شود به‌واسطه اینکه سرانه شهر یزد دو میلیون تومان است، یزد برای مدیریت شهری یا باید عوارض حمیدیا را چهار برابر افزایش دهد و از مردم وصول کند و یا اینکه خدمات ارائه نکند که همین مسئله سبب متضرر شدن مردم این منطقه می‌شود چون یزد برای مدیریت شهری چاره‌ای جز این کار ندارد.

الحاق حمیدیا به یزد چیزی را عاید شهرداری یزد نمی‌کند

شهردار حمیدیا با بیان این الحاق حمیدیا به یزد چیزی را عاید شهرداری یزد نخواهد کرد، گفت: اگر الحاق شدن حمیدیا به شهر یزد سبب افزایش بودجه و امکانات می‌شد، مناسب بود ولی در حال حاضر این‌چنین مسئله‌ای اتفاق نمی‌افتد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم این منطقه نسبت به شهر خود حساس هستند، مطرح کردن بحث الحاق حمیدیا به یزد باعث ایجاد تنش‌هایی می‌شود که اتفاقات خوبی را رقم نمی‌زند پس باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم نیز راضی باشند.

شاکری افزود: در وضعیت کنونی که یک ساختار در حال انجام فعالیت و مردم آن منطقه نیز از اقدامات انجام‌شده رضایت دارند، نیازی به الحاق آن به یزد نیست چون اتفاق مثبتی را رقم نخواهد بزند.

وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه حمیدیا عِرق خاصی نسبت به شهر خوددارند و اکنون‌که در حال نزدیک شدن به انتخابات هستیم شاهد ساخت سرود و کلیپ و همچنین برگزاری جشن به نام شهر خود هستند چون نسبت به این منطقه دلبستگی و وابستگی خاصی در بین مردم وجود دارد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.