ID : 17707163
امام جمعه زارچ:

آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیست/ انواع لباس منع شده در اسلام


امام جمعه زارچ در پایان با اشاره به تحریم جدید علیه ایران بیان کرد: رهبری معظم نیز بارها غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را گوشزد کرده بودند و آمریکا با این تحریم ها ثابت کرده است که هیچ وقت قابل اعتماد نیست.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزد امروز، امام جمعه زارچ در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت : اگر کسی می خواهد دنیا و اخرت داشته باشد باید تقوای الهی پیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود دهقان نیری در ادامه به موضوع اصل ولایت فقیه اشاره و خاطر نشان کرد : امروزه دشمنان  قدرت مقام ولایت را درک کرده و می دانند که با وجود  ولایت در این کشور کاری نمی توانند انجام دهند.

دهقان به جایگاه اصلی مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود : مجلس خبرگان رهبری یک مجلس مهم بوده و باید جایگاه عالمان باشد و مهم ترین وظیفه عالمان و نخبگان در این مجلس، معرفی رهبری است و آنها می توانند تشخیص دهند چه کسی رهبری را بر عهده بگیرد .

وی ادامه داد: جایگاه خبرگان رهبری جایگاه الهی است و امروز دشمن جایگاه خبرگان را هدف قرار داده و ما باید در مقابل دشمن ایستادگی کرده و اجازه ندهیم این جایگاه تضعیف شود.

امام جمعه زارچ در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به 17 دی سالروز توطئه کشف حجاب توسط رضاخان گفت : حجاب نمادی ترین مصداق اسلامیت بوده و حفظ حجاب همواره مورد تاکید اولیای الهی قرار داشته است

حجت الاسلام دهقان اضافه کرد: لازم است مردم و مسئولان برای حل معضل اجتماعی و وضعیت نابسامان حجاب در جامعه چاره ای بیندیشند.

خطیب جمعه زارچ با اشاره به آیه اخر سوره ال عمران رستگاری را در گروی تقوای الهی عنوان کرد و گفت : اگر ما بخواهیم در جامعه ارتباط  سالم با جنس مخالف داشته باشیم باید در چارچوب شاخص های اسلام باشد.

وی شاخص های پوشش در اسلام را حیا،عفاف،حجاب و پوشش عنوان کرد و گفت : در اسلام شش نوع لباس در جامعه منع شده که شامل لباس شهرت ، لباس مهیج ، لباس مخصوص جنس مخالف ، لباس مخصوص کفار ، لباس غصبی و لباس از جنس ابریشم برای مردان می باشد.

امام جمعه زارچ در پایان با اشاره به تحریم جدید علیه ایران بیان کرد: رهبری معظم  نیز بارها غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را گوشزد کرده بودند و آمریکا با این تحریم ها ثابت کرده است که هیچ وقت قابل اعتماد نیست .
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.