ID : 8223030
ائتلاف آمریکا طنز است

انتقاد روحانی از سیاست دوگانه حامیان تروریست‌ها


. رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه در زمینه مسائل بین‌المللی هم موضوعات فراوانی وجود دارد که می‌توانیم در آن زمینه‌ها با یکدیگر رایزنی و همکاری کنیم، اظهار داشت: اگر چه اسلواکی عضو 1+5 نیست ولی عضو اتحادیه اروپاست و می‌تواند در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و توافق جامع موثر باشد.

به گزارش یزدرسا ،حجت‌الاسلام روحانی در دیدار معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسلواکی نسبت به سیاست‌های دوگانه حامیان تروریسم در دنیا انتقاد کرد و گفت: اینکه حامیان گروه‌های تروریستی ناگهان به دنبال مبارزه با تروریست‌ها افتاده‌اند طنز داستان است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه درباره مسائل منطقه‌ای نگرانی‌های زیادی وجود دارد، به شرایط مردم غزه و جنایات تروریست‌ها در سوریه و عراق پرداخت و گفت: کشتار مردم بیگناه در این مناطق توسط تروریست‌ها بسیار تاسفبار و نگران‌کننده است البته این نگرانی‌ها صرفاً مخصوص منطقه خاورمیانه نیست و در سایر مناطق جهان نیز ناامنی و بی‌ثباتی نگران‌کننده است.

روحانی با اشاره به اینکه تروریسم یک خطر جهانی رو به رشد است، اظهار داشت: طنز داستان این است که کشورهایی که گروه‌های تروریستی را تربیت و تجهیز می‌کنند و مورد حمایت مالی قرار داده‌اند، امروز ناگهان به دنبال مبارزه با این گروه‌های تروریستی افتاده‌اند. وی افزود: البته معتقدیم هر کشوری که صادقانه اعلام کند از این به بعد به دنبال مبارزه با تروریسم است باید توبه آنها را قبول کرد. روحانی تاکید کرد: خارج از برخی شعارها که درخصوص مبارزه با تروریسم مطرح می‌شود، امروز ضرورت دارد کشورهای جهان برای از بین بردن تروریسم دست به دست هم بدهند و حداقل صدای واحد و رسایی علیه تروریسم در جهان وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه در زمینه مسائل بین‌المللی هم موضوعات فراوانی وجود دارد که می‌توانیم در آن زمینه‌ها با یکدیگر رایزنی و همکاری کنیم، اظهار داشت: اگر چه اسلواکی عضو 1+5 نیست ولی عضو اتحادیه اروپاست و می‌تواند در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و توافق جامع موثر باشد. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه مذاکرات هسته‌ای کاملا جدی است، گفت: امیدواریم طرف‌های ما هم در این مذاکرات جدی باشند تا بتوانیم در زمان باقیمانده به توافق جامع دست پیدا کنیم و امیدوارم کلمه تحریم از روابط جهانی حذف شود بویژه تحریم‌های کوری که مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای معتقدیم سلاح کشتار جمعی از جمله سلاح هسته‌ای، بسیار خطرناک بوده و باید از کل جهان جمع‌آوری شود. وی تاکید کرد: معتقدیم خاورمیانه باید عاری از سلاح‌های کشارجمعی بویژه سلاح هسته‌ای باشد و این طرح را سال‌هاست به سازمان ملل ارائه داده‌ایم. معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسلواکی نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر به ایران که در تاریخ 15 ساله گذشته روابط 2 کشور برای اولین بار انجام گرفته، اظهار داشت: اولین هدف این سفر توسعه روابط دوجانبه است و نشانه این است که درتقویت همکاری‌های خود با ایران جدیت داریم.

وطن امروز

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.