ID : 1059699
پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان در بافق:

انسان نیازمند پناهگاهی است که دائمی باشد و به او هویت دهد


پژوهشگر و محقق حوزه علمیه اصفهان در بافق گفت: ما انسان ها، ناخودآگاه نیازمند یک پشتوانه هستیم. آن پناهگاه باید به ما شخصیت دهد و البته دائمی باشد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بافق، آخرین روز اقامه عزا و روضه خوانی در بیت رقیه(س) بافق، با حضور حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق و حجت الاسلام میر فخرالدین استاد حوزه علمیه یزد در جمع طلاب و عزاداران حسینی برگزار شد.

سخنران این آئین، یکی از اساتید حوزه علمیه اصفهان(خطیب مدعو دهه دوم محرم) بود که پس از اقامه عزا به منبر رفته و به خطابه پرداخت.

آخرین روز عزا در بیت رقیه بافق (3)
حجت الاسلام سید محمد حسین بحرالعلوم گفت: صفت ممتاز و شاخصه یک فرد شیعه، توجه کامل به ولی معصوم خداوند به عنوان پناهگاه و آینه تمام نمای پروردگار است.
 
آخرین روز عزا در بیت رقیه بافق (2)
وی با بیان اینکه معرفت خدا اساس دین است، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که ذات خدا را نمی توان شناخت و البته مامور به شناخت آن هستیم ولی نمی توانیم از عهده این کار برآئیم. حضرت امام حسین(ع) فرمودند: "معرفت خدا یعنی شناخت امام هر زمانی که خداوند شناخت آن امام را بر شما واجب کرده است." پس معلوم می شود که معرفت امام زمان(ع)، عین معرفت خداوند است.
آخرین روز عزا در بیت رقیه بافق (4)
 
این پژوهشگر و محقق حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: ما انسان ها، ناخودآگاه نیازمند یک پشتوانه هستیم که امری طبیعی است. منتهی نمی دانیم به چه کسی پناه ببریم. عقل می گوید پناهگاهی را انتخاب کن که به تو شخصیت و هویت دهد و البته دائمی باشد. شادی، سرور و بهجت واقعی انسان وقتی است که پناه ببرد به کسی که پناهگاه هستی است.
بحرالعلوم میردامادی ادامه داد: پناهگاه انسان در آیه ۱۶ سوره مبارکه توبه، خداوند، رسول خدا(ص) و مومنین معرفی شده است. منظور از مومنین هم کسانی است که با رسول خدا(ص) سنخیت دارند (ائمه اطهار(ع)) و با انسان های عادی متفاوت اند.
 
آخرین روز عزا در بیت رقیه بافق (5)
این روحانی در پایان راجع به اینکه چرا واژه "مومنین" در آیه یاد شده، به صحابه پیامبر و یا افراد مومن بر نمی گردد، اذعان داشت: من و شما هیچ گاه نمی توانیم پناهگاه یکدیگر باشیم چون امکان ندارد تمام نیازهای مادی و معنوی یکدیگر را پوشش دهیم، حتی پناه دادن ما نمی تواند دائمی باشد(پس از فوت ادامه ندارد). البته مومنان با یکدیگر دوست هستند و باید ائمه معصوم که آینه تمام نمای حضرت حق می باشند را پناهگاه خود برگزینند.



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.