ID : 32831060
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خاتم :

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان خاتم مشاهده نشده است


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: تا کنون موردی از آلودگی به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری و روستاهای شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم از تشدید نظارت بر واحدهای مرغداری شهرستان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارش مثبتی از وجود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان داده نشده است.

محمد امین قدیمی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل از آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان انجام‌ شده است.

وی افزود: پایش و کنترل و نظارت در طول ایام سال و به صورت مستمر بر طیور بومی و صنعتی شهرستان انجام که با شروع فصل سرما و افزایش احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد طیور، نظارت و بازرسی  تشدید می شود.  

قدیمی آنفلوانزای فوق حاد را بیماری تنفسی و ویروسی مشترک بین انسان و پرندگان دانست و بیان کرد: این بیماری می تواند علاوه بر صدمات جبران ناپذیر به صنعت طیور، سلامت جامعه را به مخاطره بیندازد.

وی با اشاره به تلف شدن هزاران مرغ در مرغداری بخش مروست،علت آن را ویروس نیوکاسل عنوان و خاطر نشان کرد: اکیپ های دامپزشکی شهرستان در مواجهه با هر گونه تلفاتی سریعاً  از آن نمونه گیری کرده و به آزمایشگاه ارسال می کنند تا آزمایشات لازم در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان روی آنها انجام شود. که تلفات مرغداری های مروست  وجود ویروس نیوکاسل عنوان شد.

رئیس دامپزشکی خاتم اظهار داشت: برای جلوگیری از ابتلا و گسترش بیماری نیوکاسل فقط رعایت اصول بهداشتی کافی نیست علاوه بر آن باید با انجام واکسیناسیون‌های لازم و به موقع، طیور را از مبتلا شدن به این بیماری نجات داد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.