ID : 8565361
گزارش خبری و تصاویر

اولین کارگاه تخصصی بانوان امام جماعت مدارس دخترانه یزد برگزار شد


به همت ستاد اقامه نمازاستان یزد، امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی و مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان بیش از 30 نفر از بانوان امام جماعت مدارس دخترانه دبستان تا دبیرستان شهر یزد در اولین کارگاه تخصصی با احکام امام جماعت آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، مشاور امور بانوان و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در حاشیه برگزاری اولین کارگاه تخصصی بانوان امام جماعت مدارس دخترانه شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار داشت : در این کارگاه که سعی خواهیم کرد به صورت مستمر در طول سال ادامه یابد بیش از 30 نفر از بانوان امام جماعت مدارس دخترانه شرکت کردند.
فرح طالعی افزود : بانوانی که به عنوان امام جماعت به مدارس دخترانه معرفی شده اند همه دارای تحصیلات حوزوی هستند که برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به احکام دختران در مدارس دخترانه حاضر می شوند.
وی یکی از اهداف برگزاری این کارگاه را آشنایی این بانوان با احکام بانوان و امام جماعت، ارتقا سطح فكري، علمي و آگاهي لازم در زمينه شيوه هاي موفقيت در بيان احكام در مدارس به منظور پاسخگويي به شبهات و سؤالات دانش آموزان عنوان کرد و افزود : بسته آموزشی تخصصی نیز در حاشیه این کارگاه به شرکت کنندگان داده شده است.


***
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد:
برپایی نماز جماعت در مدارس در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر است
حجت لااسلام محمد شریف کوهستانی با تأکید بر این مطلب که نماز جماعت در مدارس باعت کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در مدارس می شود گفت : ائمه جماعت مدارس علاوه بر شناخت مخاطب خود در جذابیت نماز جماعت و سخنرانی برای دانش آموزان تلاش کنند.
به گزارش یزدبانو، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در اولین کارگاه آموزشی بانوان امام جماعت مدارس دخترانه شهر یزد با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) به شرکت کنندگان در این کارگاه توصیه کرد با قرائت منایع آموزشی از جمله صوت و لحن زیبا و قرائت آن در نماز جماعت در جذب دانش اموزان به نماز جماعت تلاش کنند.
حجت الاسلام حسینی کوهستانی با تأکید بر ایجاد جذابیت در سخنرانی های مذهبی ویژه دختران دانش آموز گفت : متن سخنرانی می بایست با اصل مخاطب شناسی و شناخت ویژگی های گروه های سنی مختلف در مدارس از دبستان تا دبیرستان و بر اساس نیازهای روحی و مذهبی دانش اموزان مطابقت داشته باشد.
وی تصریح کرد : برگزاری نماز جماعت در مدارس می تواند زمينه ساز رفع بسياري از مسائل فرهنگي،‌ اجتماعي، عقيدتي و ديني باشد و بانوئل جدید روز، سیاسی و اعتقادی را برای تقویت روحیه معنوی دانش آموزان مطرح کنند.

***

در پایان این نشست آموزشی، خانم اعرابی یکی از فعالان آموزش احکام بانوان استان یزد به بیان برخی از احکام ضرری بانوان و ائمه جماعت بانوان پرداخت.

گفتنی است : در این نشست، خانم نقیب القراء مشاور مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد به عنوان یکی از بانیان این کارگاه اموزشی، حضور داشت.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.