ID : 26543252
فرماندار بهاباد:

اگر امروز ملت در صحنه مانده اند به خاطر اعتقادات عمیق دینی است/ با راه اندازی کارخانه گندله سازی مشکل اشتغال در شهرستان نداریم


فرماندار بهاباد گفت: با راه اندازی کارخانه گندله سازی مشکل اشتغال در شهرستان نداریم.

به گزارش یزدرسا به نقل از بهاباد نیوز، فرماندار بهاباد در این مراسم با تبریک ایام خجسته سی هشتمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بیان برخی از ویژگی ها و خصوصیات انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران ویژگی هایی دارد که دیگر انقلاب ها ندارند؛ ما در قرن نوزده و بیستم انقلاب های متعددی در صحنه جهان داشتیم اما هیچکدام از آنها خصوصیات انقلاب ما را نداشتند و این ویژگی ها  علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی است.

عباس اقبال اولین ویژگی که انقلاب اسلامی را مذهبی بودن آن بیان نمود و افزود: موتور محرکه انقلاب دین و مذهب بود و در زمانی این مذهب توانست با درایت امام راحل باعث شود توده های مردم وارد صحنه شوند و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کنند که در غرب می گفتند دین عامل عقب ماندگی انسان است در شرق می گفتند دین افیون توده هاست.

وی ادامه داد: در اینطور زمانی با درایت امام راحل اسلام ناب توانست مردم را به حرکت درآورد و امروز بعد از 38 سال همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.

اقبال تصرح کرد: امام راحل دین را وارد صحنه زندگی کردند و امام حسین(ع) را آنچنان که باید و کربلا و عاشورا را آنچنان که بود مطرح کردند و لذا در روز تاسوعا و عاشورای ۵۷ مردم حرکتی کردند که شاه متوجه شد کارش تمام است.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه اگر امروز ملت در صحنه مانده اند به خاطر اعتقادات عمیق دینی است گفت: انقلاب ما با مساجد، حوزه های علمیه، امام حسین(ع) و عاشورا پیوند خورده است و در حقیقت قیام امام حسین(ع) سرمنشاء حرکت انقلابی ملت ایران بود.

عباس اقبال افزود: امروز عامل اتقلابی بودن مردم هست و لذا مقام معظم رهبری اگر امروز روی بحث انقلابی گری تأکید دارند این است که مواظب باشیم این عنصر مهم همواره در تمام ابعاد زندگی ما جایگاه اصلی خودش را داشته باشد.

وی دومین خصوصیت انقلاب اسلامی ایران را وجود یک رهبر و رجل الهی در رأس این انقلاب عنوان نمود و گفت:  امام راحل نه فقط یک مرجع تقلید بلکه یک عارف، یک فیلسوف، یک انسان شجاع  و یک روحانی آگاه به زمان بود که سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می دانستند.

اقبال سومین ویژگی انقلاب را مشارکت توده مردم عنوان و گفت:  امام به سراغ عده و قشر خاصی نرفتند بلکه به سراغ توده مردم رفتند؛ امام راحل آنچنان به مردم و قدرت مردم اعتقاد داشتند که قدرت آمریکا را در مقابل قدرت ملت هیچ چیز نمی دانستند؛ امام به این مردم و قدرت مردم ایمان و اعتقاد داشت و به جوانان از اقصی نقاط کشور، شخصیت، هویت و اقتدار دادند و این را در هیچ انقلابی نمی توانیم پیدا کنیم.

 فرماندار بهاباد در بخش دیگر سخنان خود به بیان برخی از پیشرفت های کشور پرداخت و تصریح کرد: امروز در اقصی نقاط کشور امکاناتی که لازم بوده ایجاد شده است؛ اگرچه مشکلات زیادی و تحریم هایی داشتیم اما این انقلاب راه خود را ادامه داد و سازندگی کشور به هیچ وجه متوقف نشده است.

اقبال به بعضی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در کشور و شهرستان اشاره کرد و گفت: علیرغم مشکلات اعتباری در سه سال گذشته کارهای بسیار ارزشمندی در شهرستان انجام شده است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان بهاباد با برشمردن مواردی از موفقیت ها و کارهای انجام شده به شروع عملیات اجرایی گندله سازی بهاباد جهت ایجاد اشتغالزایی در شهرستان اشاره نمود و گفت: در رابطه با اشتغال که یکی از مسائل مهم جوانان است علی رغم همه مشکلات، کارخانه 3.5 میلیون تنی گندله سازی در شهرستان در حال اجرا می باشد که کار تسطیح آن در حال انجام است و این کار حدود چهارماه طول می کشد که انشاءا... در چهار پنج سال آینده با راه اندازی این کارخانه مشکل اشتغال در شهرستان نداریم.

عباس اقبال گازرسانی را حق ابتدایی مردم عنوان نمود که سالهای سال پیش باید انجام می شد گفت: پروژه خط انتقال گاز و شبکه شهری گاز بهاباد را با هم شروع کردیم تا همزمان به پایان برسد و مشکلی نداشته باشیم؛ در این رابطه خط انتقال گاز به طول 70 کیلومتر در حال اجرا می باشد و تا پایان سال جاری انشاءالله  75 در صد کار به اتمام می رسد و شبکه شهری گاز بهاباد هم تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است.

وی همچنین در خصوص توسعه و ارتقاء مرکز بهداشت بهاباد به بیمارستان، آغاز احداث مراکز سلامت بهاباد و جلگه، تکمیل اورژانس115، تجهیز بیمارستان و احداث خانه های بهداشت آسفیچ، بنستان، سنجدک و علی آباد و نیز دوبانده نمودن جاده بهاباد بافق نیز توضیحاتی بیان کرد.

انتهای پیام/






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.