ID : 14472375
وزیر امور خارجه آمریکا:

با بمباران نمی توانستیم دانش فن آوری هسته ای ایران را نابود کنیم


وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: واقعیت این است که ایران دانش فنی چرخه سوخت را به دست آورده و ما از طریق بمباران نمی توانستیم این دانش را نابود کنیم.

به گزارش یزدرسا ، به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان از درک نگرانی های رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته ای ایران خبر داد و افزود: وضع یا ادامه تحریم علیه ایران نمی تواند دانش ایرانی ها درخصوص فن آوری هسته ای را از بین ببرد.

 

وی ادامه داد: تحریم هایی که علیه این کشور وضع کردیم، حتی ارتقاء این دانش در ایران را نیز نتوانست متوقف کند.

 

کری گفت: ما در عین حال هر کاری بتوانیم برای جلوگیری از سایر فعالیت های ایران انجام خواهیم داد.

 

همچنین وی گفت: دانش هسته ای ایرانی ها را نمی توانیم با بمباران از بین ببریم.

 

وزیر خارجه آمریکا گفت: نتیجه گیری هایی درباره توافق هسته ای با ایران مشهود است که در واقع هیچ انطباقی با واقعیت محتوای این توافق ندارد. ما با آغوش باز به دنبال شفاف سازی هایی هستیم که بتواند این مسئله را تبیین کند.

 

وی تاکید کرد: عدم رسیدن به توافق هسته ای باعث می شد تا راه دوستانمان از جدا شده و ما در انزوا باقی بمانیم. اگر از توافق کنار می رفتیم باید به تنهایی از مسیر توافق خارج می شدیم چرا که شرکای ما حاضر به خروج از توافق همراه با ما نبودند. در عوض، انها تحریم های چند جانیه سختگیرانه را رها کرده و به مذاکره با ایران ادامه می دادند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا که پس از توافق هسته ای جامع میان کشورهای ۱+۵ و ایران موسوم به «برجام» در ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) تلاش گسترده ای را برای آرام کردن کنگره و لابی صهیونیستی در آمریکا به انجام رسانده است، گفت: توافق هسته ای با ایران امنیت اسرائیل را بیشتر تأمین می کند.

منبع:دانا

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.