ID : 9835767
طلبه کشمیری در همایش بزرگ بسیجیان تفتی:

برای صدور انقلاب و شناساندن تشیع، چه کردیم؟/ جوانان کشمیر با خاطرات شهدای 8 سال دفاع مقدس می گریند


طلبه جوان کشمیری با اشاره به مستند «روح الله» گفت: پس از تهیه این مستند و پخش آن در کشورهایی که مسلمان اهل تسنن نیز دارند، یکی از برادارن اهل تسنن با ما تماس گرفت و اعتراض کرد که چرا این امام و این مرد بزرگ را دیر به ما معرفی کردید.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت، طلبه جوان کشمیری مهمان همایش بزرگ شکوه مقاومت بسیجیان تفتی بود.

 

وی در این همایش  به تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشور های اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای جهان  صرفاً یک انقلاب و تحول نبود بلکه انقلاب اسلامی ایران همانگونه امام خمینی(ره) فرمودند: انفجار نور بود و انفجاری که نور آن در سراسرجهان تلالو پیدا کرد.

 

«سید سجاد حیدر موسوی» در پاسخ به این سوال که چطور انقلاب اسلامی در کشمیر معرفی شد؟ گفت: در کشمیر قبل از انقلاب اسلامی مذهب تشییع توسط مبلغان ایرانی وارد شده بود و روزنه ها و سرچشمه هایی از تحول در کشمیر دیده می شد تا اینکه این سرچشمه ها با ظهور انقلاب اسلامی ایران جاری شد.

 

وی ادامه داد: «اقبال لاهوری» شاعر معروف جهان اسلام در یکی از شعرهایش کشمیر را ایران کوچک نامیده و دلیل اصلی آن همین موضوع و وابستگی و دلباختگی مردم این کشور به فرهنگ ملت ایران است.

 

وی افزود: رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله) وقتی رییس جمهور بودند به هند سفر کردند و در جریان آن سفر از کشمیر نیز دیدن کردند و بعد از برگشت از آن سفر در خطبه های نماز جمعه از دلبستگی و علاقه مردم کشمیر به انقلاب و امام سخن گفتند.

 

موسوی اذعان داشت: در کشمیر بیش از 80درصد مردم مقلد امام خامنه ای(مدظله) هستند که دلیل اصلیش دلبستگی و علاقه به رهبری است.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود: ما باید انقلاب را به جهان صادر کنیم و ثمره این حرف را ما امروز در کشمیر می بینیم.

 

این طلبه کشمیری در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه ولایت فقیه در رهبری جهان اسلام اشاره کرد و گفت: رهبر جهان اسلام امام خامنه ای(مدظله) آنطور که باید به جهان معرفی و از ظرفیت عظیم ایشان استفاده نشده است و وظیفه همه ما بسیجیان است تا این مسئولیت سنگین را برعهده بگیریم.

 

وی در رابطه جایگاه ولایت فقیه به عنوان مثال به مستند «روح الله» اشاره کرد و گفت: پس از تهیه این مستند و پخش آن در کشورهایی که مسلمان اهل تسنن نیز دارند، یکی از برادارن اهل تسنن با ما تماس گرفت و اعتراض کرد که چرا این امام و این مرد بزرگ را دیر به ما معرفی کردید.

 

این طلبه جوان کشمیری همچنین با بیان خاطره ای دیگر گفت: ما 20 جلد تالیفات رهبر انقلاب امام خامنه ای(مدظله) را به زبان اردو ترجمه و آن را در چاپخانه اهل تسنن چاپ کردیم؛ وقتی مسئول آن چاپخانه این کتاب ها را خواند، گفت: ای کاش زودتر این فرد را شناخته بودم چراکه تعریف اسلام ناب در کتاب های اوست.

 

وی با بیان اینکه در کشمیر کتاب خاطرات شهدا ایران خوانده می شود و جوانان کشمیری با این خاطره ها به گونه ای می گریند که گویی آنجا روضه امام حسین(ع) می خوانند، افزود: این نشان دهنده آن است که شهیدان همچون چمران، باقری، باکری، دوران و صیاد الگوی جوانان کشمیری هستند و این موضوع باعث شده تا امروز تقاضا در کشمیر برای محصولات فرهنگی بسیار زیاد باشد.

 

موسوی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از جوانان ایرانی وقتی من را می بینند و می فهمند اهل هند وکشمیر هستم از من سئوال می کنند که فلان بازیگر هندی را می شناسی؟ و من ناراحت می شوم چرا جوانان کشوری که رهبر، شهدا و فرهنگ آن الگویی برای تمام کشورهای اسلامی است، باید دنبال چنین الگو های کاذبی باشند.

 

محصل جامعه المصطفی قم اذعان داشت: ما همه باید در جهانی کردن این انقلاب بکوشیم و پرچم بلند شده اسلام را به مقصد نهایی که ظهور حضرت حجت(عج) است، برسانیم و اگر در این راه کم بگذاریم باید جوابگوی حضرت زهرا(س) و شهدا باشیم و این موضوع فقط با اطاعت محض از ولی فقیه محقق می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید ذوب در امام خامنه ای(مدظله) شویم چراکه ایشان ذوب در اسلام و دین هستند و علامه حسن زاده آملی(حفظ الله) درباره ایشان می فرمایند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است و این جمله وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه طباطبایی درباره علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج).
انتهای پیام/ ع ب






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.