ID : 2421327
امام جمعه مروست:

برپایی آتش در چهارشنبه آخر سال پایه دینی و مذهبی ندارد/ عید نوروز ارزش ها را زیر پا نگذارید


امام جمعه مروست اشاره ای به چهارشنبه سوري کرد و اظهار داشت: برپايي آتش در چهارشنبه آخر سال پايه ديني و مذهبي ندارد و پيچ زماني ترقه بازي جزو برنامه چهارشنبه آخر سال نبوده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از طنین خاتم، امام جمعه مروست در خطبه های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت : بعضی از مردم از خداوند درخواست می کنند که ای خداوند هرچه داری در این دنیا به ما بده لذا این دنیا طلبان در آخرت هیچ بهره ایی ندارند.

"حجت الاسلام حسینی" ادامه داد: گروه دومی نیز وجود دارند که از خداوند درخواست می کنند که ای خدا حسنه ها و خوبی های دنیا را به ما عطا کن و در آخرتت نیز به ما حسنه بده و از عذاب آخرت در امان دار، لذا بنده مومن همیشه آنچه را می خواهد که مورد رضایت خدا باشد.

حسینی با اشاره به پایان رسیدن سال ۹۲ اذعان داشت: ممکن است در اثر بعضی از مسائل بین فرزندان با پدر و مادر و یا در محل کار بین همکاران مشکلی پیش آمده باشد که ما باید اگر مقصر هم نباشیم در این آخر سال پیش برویم و کدورت ها را کنار بگذاریم که وقتی می خواهیم وارد سال جدید شویم با قلبی پر از کدورت وارد سال جدید نشویم.

خطیب جمعه مروست همچنین فرا رسیدن ایام فاطمیه را به مردم شهید پرور مروست تسلیت گفت و از خداوند توفیق معرفت و شناخت هر چه بیشتر خاندان مقدس پیامبر(ص) به خصوص حضرت فاطمه را خواستار شد.

امام جمعه مروست همچنین  با بیان اینکه در قلب انسان باید فقط حب به خدای یگانه وجود داشته باشد نه اینکه دوست داشتن همه چیز در قلب انسان وارد شده باشد افزود: همچنان که ابراهیم قلبش مالامال از محبت خداوند بود و زمانی که در یکی از آزمایشات الهی از خداوند دستور قربانی کردن فرزندش را دریافت کرد بدون تردید فرمان را اجرا کرد و حب فرزند نتوانست جلوی فرمانبرداری از خداوند را بگیرد.

حسینی اشاره ای نیز به چهارشنبه سوری کرد و اظهار داشت: برپایی آتش در چهارشنبه آخر سال پایه دینی و مذهبی ندارد و پیچ زمانی ترقه بازی جزو برنامه چهارشنبه آخر سال نبوده است.

وی همچنین از والدین خواست که مواظب فرزندان خود باشند و به فرزندانشان توصیه کنند که دنبال چنین کارهایی نروند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: از فردا تا بیست روز آینده که ایام فاطمیه است باید مواظب باشیم و ارزشها را فدای غیرارزشها نکنیم و در عید نوروز مواظب باشیم که ارزشها را زیر پا نگذاریم .

امام جمعه مروست در پایان نیز در خصوص ورود مهمانان نوروزی به شهر مروست گفت : مسافرانی که وارد شهر می شوند دارای فرهنگ و آداب متفاوتی هستند و دقت کنید که توهینی به فرهنگ و آداب مسافرین نشود مگر اینکه مشکلی متضاد دین بوجود آید که آنهم باید به درستی توضیح داده شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.