ID : 6674371
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد(4):

برپایی و مشارکت در مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) موجب نشاط می شود/ مردم یزد برای تفریح وقت نمی گذارند


مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد گفت: بحثی که وجود دارد این است که چه راه کارهایی را می‌توان پیدا کرد تا شهروندان یزد با وجود همه تمکن‌های خدادادی (علمی، مالی) شادتر باشند.

به گزارش یزدرسا، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد چندی پیش در نشست با نمایندگان موسسه‌های آزاد هنری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، در سخنانی قابل تأمل با بیان اینکه استان یزد از نظر افسردگی در سطح بالای افسردگی قرار دارد گفت: طبق آمار، آستانه تحمل اجتماعی مردم یزد نیز پایین تر از میزان استاندارد است که برای برون رفت از این معضل، آنچه مطرح است ورود هنر به جامعه و خارج کردن جامعه از حالت زمختی است.

 

یزد آوا ؛ با توجه به جریانات اخیر و القائات نسبت به افسردگی مردم دارالعباده و دارالعلم یزد و صحبت های قابل تأمل جوادیان زاده بر آن شدیم با وی گفتگویی برای پاسخ به این شبهه داشته باشیم.

 

متن بخش چهارم گفتگوی صمیمی و خواندنی خبرنگار یزد آوا با مجید جوادیان زاده در ادامه آمده است:

 

یزد آوا: مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) در یزد را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

در مورد مراسم عزاداری نیز من با تأثیر مثبت آیین‌های عزاداری و آیین‌های شادی مخالف نیستم، زیرا به غیر از بحث معنوی، شکل برگزاری، مشارکت، خودجوشی، همدوشی و تقسیم کار و تحرک اجتماعی که در آن صورت می‌گیرد، موجب نشاط می شود.

 

یزد آوا: آمار پایین جرم و جنایت و طلاق نسبت به کل کشور،کسب رتبه نخست کنکور طی۲۰ سال متوالی، میانگین رشد اقتصادی، افزایش واحدهای تجاری، رتبه برتر کمک خیرین، جاده های شلوغ به سمت مناطق خوش آب و هوای استان در ایام تعطیل با این موارد می توانیم بگوییم که «نشاط» کم است یا مردم یزد «افسرده» هستند؟!

 

پدیده‌های اجتماعی بسیار پیچیده اند و تک علتی نیستند و مجموعه‌ای از علل اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، سیاسی و اقلیمی باید در تعامل پیچیده قرار گیرند تا منجر به یک معلول شوند.

 

همه عواملی از جمله تولید علم، تولید ثروت که می‌گویید درست است، ولی نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد میزان شادکامی متناسب با امکاناتی که داریم نیست.

 

بسیاری از مردم یزد از داشته هایشان لذت نمی برند. اگر به یک شهروند نگاه کنیم سرمایه هایی را در اختیار دارد اما نمی تواند کمال استفاده بهینه را داشته باشد و شاد باشد.

 

بحثی که وجود دارد این است که چه راه کارهایی را می‌توان پیدا کرد تا شهروندان یزد با وجود همه تمکن‌های خدادای (علمی، مالی) شادتر باشند.

 

هم چنین دارا بودن ۲۰ سال رتبه اول کنکور در کشور و یا بعضی از مظاهر توسعه که در استان یزد است لزوماً بسیاری از آنها موجب «شادکامی» نیست. علی رغم اینکه رتبه‌های اول کنکور موجب افتخار است؛ ولی در کنارش خیلی چیزها را فدا کردیم.

 

بخشی از نیروی کار در حوزه صنعت مشغول هستند که حوزه صنعت سختی‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد. این در حالی است که در همه دنیا همه کسانی که در حوزه صنعت هستند زمان‌هایی را برای اوقات فراغت و تفریح اختصاص می دهند ولی ما نسبت به توسعه صنعتی کمتر به این موارد توجه کردیم.

 

ادامه دارد …




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.