ID : 16433016
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان

برپایی 10 اردوگاه برای اسکان وحمایت روانی از وحشت‌زدگان زلزله بهاباد


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: به دنبال وقوع زلزله4/8 ریشتری در بهاباد 170 دستگاه چادر در شهر بهاباد و روستاهای آسفیچ و کمکوئیه برپا شد و 850 تن در 10 اردوگاه اسکان داده شدند.

به گزارش یزد رسا، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: به دنبال وقوع زلزله4/8 ریشتری در بهاباد 170 دستگاه چادر در شهر بهاباد و روستاهای آسفیچ و کمکوئیه برپا شد و 850 تن در 10 اردوگاه اسکان داده شدند.
حمید پارساییان با اشاره به زمین لرزه‌ پنج‌شنبه شب گذشته كه با قدرت4/8 ریشتر شهرستان بهاباد را لرزاند، تصریح كرد: پس از وقوع زمین‌لرزه، تیم‌ ارزیاب برای بررسی خسارات جانی و مالی احتمالی به محل وقوع زمین‌لرزه اعزام شد و ارزیابی حادثه را انجام داد که خوشبختانه زمین لرزه بدون خسارت مالی و جانی بود.
وی با تاکید بر این‌که زلزله و پس لرزه‌های آن، شهر بهاباد و روستاهای آسفیچ و کمکوئیه را متاثر کرد، گفت: با توجه به وحشت‌زدگی اهالی روستاها و شهرستان بهاباد، برپایی اردوگاه برای جمعیت در دستور کار قرار گرفت.
پارساییان گفت: جلسه کارگروه امداد و نجات با حضور فرماندار بهاباد برگزار شد و همه تیم‌های عملیاتی شامل فوریت‌های درمان‌، سگ‌های جستجو و نجات، اسکان اضطراری، جست‌وجو و نجات در آوار، به صورت آماده‌باش برای هرگونه عملیات امدادی در صورت لزوم در منطقه حضور دارند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به برقراری سایت اسکان در 10‌مکان این شهرستان، عنوان کرد: 170 دستگاه چادر در 10 اردوگاه در شهر بهاباد و 2‌روستای آسفیچ و کمکوئیه برپا شد و در مجموع 850 تن از وحشت زدگان از زلزله در این اردوگاه‌ها اسکان داده شدند.
به گفته پارساییان، 8 تیم واکنش سریع و ارزیاب هلال احمر نیز همچنان در مناطق زلزله زده به به صورت مداوم حضور دارند.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 1.0 stars out of 5.