ID : 19700342
مدیرکل امور بانوان استانداری یزد مطرح کرد

برگزاری بیش از 4500 ویژه برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته زن در استان


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد از برگزاری 4513 ویژه برنامه با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر در استان خبر داد.

به گزارش یزدبانو؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت بزرگداشت هفته زن برگزار شده بود با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)، در ارتباط با اهداف برگزاری برنامه‌های هفته زن، گفت: افزایش معرفت وارتقای سطح فرهنگی آحاد جامعه زنان، معرفی جایگاه زنان در جامعه و فرهنگ اسلام و اصلاح نگرش‌هایی که مغایر با فرهنگ اسلامی فاطمی، از جمله اهداف این برنامه‌ها است.

فخرالسادات خامسی هامانه اظهار داشت: با ایجاد هماهنگی در برگزاری برنامه های مناسبتی هفته زن، رویکردهای محتوایی واجرایی در برنامه های هفته زن در نظر گرفته خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود: تبیین عفاف و حجاب اسلامی در بحث نظری از جمله رویکردهای برنامه‌های هفته زن بوده و الگوسازی در بحث های اجرایی به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته زن است.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی ومقام معظم رهبری نسبت به زنان کل جهان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) برای تمام بشریت الگو بوده وتمامی افراد جامعه باید از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

خامسی هامانه بیان کرد:  نقش زنان در اقتصاد مقاومتی ومدیرت اصلاح الگوی مصرف بسیار قابل توجه است.

این مقام مسئول در استانداری یزد در ارتباط با  برنامه‌های هفته زن در یزد، گفت: بیش از 4500 برنامه پیشنهادی در این هفته به دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد ارائه شده است. وی در همین رابطه گفت:72 کارگاه آموزشی، 245 جشن، 13 جشنواره، 52 همایش، 473 تقدیر و تجلیل، 52 نشست، 29 مصاحبه، 611 اطلاع‌رسانی در زمینه هفته زن، 1043 تبلیغات این هفته، 1042 دیدار و سرکشی، 118 بازدید، 113 نمایشگاه، ارائه 95 مورد خدملات رفاهی، ارائه 85 مورد خدمات تفریحی، 118 مسابقه، 21 افتتاحیه و 294 مورد برنامه‌های متفرقه در این هفته برگزار خواهد شد.

خامسی از افتتاح امروز نمایشگاه توانمندی های زنان و نمایشگاه کتاب و جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان خبر داد و افزود: در این راستا در روز دوشنبه همایش « زنان؛ سازندگان اقتصاد» با همکاری اداره کار، رفاه وامور اجتماعی برگزار می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در ادامه از سفر مشاور وزیر کشور در امور بانوان  به استان در سه شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: نشست با زنان فرهیخته و برگزیده و نمایندگان زن سازمان های مردم نهاد، مدیران زن استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، بازدید از کانون فرهنگی و اجتماعی نصرآباد تفت، شرکت در کار گروه زنان وخانواده و حضور در شورای ادارای استان از جمله برنامه های وی در این استان است.

خامسی در پایان با بیان اینکه یک مرکز تفریحی، رفاهی و ورزشی ویژه بانوان با عنوان «شهرمادر» یا «شهر بانو» در شهر یزد در حال احداث است، خاطرنشان کرد: ایجاد این مجموعه در چند منطقه شهر به شهردار و اعضای شورای شهر پیشنهاد شده که قرار است این منطقه‌ها  توسط استاندار مورد بازدید قرار گیرد و در نهایت یک مکان قطعی شود. وی ادامه داد: روز سه شنبه سمینار گفتمان سبک زندگی فاطمی و سمینار تغذیه زنان و سلامت از طرف دانشگاه آزاد در یزد برگزار می شود.

انتهای پیام/د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.