ID : 19822075
معاون گردشگری میراث استان یزد:

بزرگترین تورگردشگری کشور در محور جنوب شرق ایران است


معاون گردشگری میراث استان یزد گفت:حوزه جنوب شرق ایران که ۳۰ تا ۳۵ درصد کشور است بزرگترین تورگردشگری می باشد.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر، نشست گردشگری استانهای جنوب شرق ایران چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه با حضور معاونین و کارشناسان گردشگری در سالن کنفرانس شرکت سنگ آهن مرکزی برگزار شد. در این نشست سید مصطفی فاطمی معاون گردشگری میراث استان یزد در رابطه با هدف برگزاری این نشست گفت: هدف اصلی این ما بستن پکیج ها و تورهای مسیرهای بین استانی در این منطقه است. نظرات گردشگری بسیار خوبی درراین حوزه ارائه شده است.

وی در مورد محورهای گردشگری در استان یزد واین منطقه  بیان داشت: محور های خاص شامل طبیعت گردی و تاریخی و فرهنگی بسته شده است.  با توجه به اینکه استانهای این منطقه بیشترین وسعت کشور را دارند  مسیر گردشگری بین ۲ تا ۶ روز است.

فاطمی  در مورد ویژگی های خاص استانهای این منطقه خاطرنشان کرد: عمده بافتهای  قدیمی و قنات های که به ثبت جهانی رسیده است و حوزه کویر و طبیعت گردی که مهمترین وسیع ترین کویر کشور در این استانها قرار دارد.  این استانها درحوزه ادیان و فرهنگ های مختلف هم  دارای قابلیتهایی خوبی است.

وی در مورد برنامه ها حوزه گردشگری این منطقه گفت:این حوزه که ۳۰ تا ۳۵ درصد کشور است بزرگترین تورگردشگری می باشد. باید محورهایی گردشگری منطقه در قالب کتابچه استخراج شود و آن رادر اختیار خدمات مسافرتی و نمایشگاهها و طبیعت گردان و توریستهایی که می خواهند در حوزه جنوب شرقی کشور مسافرت کنند قرار بگیرید.

انتهای پیام/س*

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.