ID : 35935537
کارشناس جنگ نرم:

بسیاری در کشور نسبت به جنگ نرم بی‌تفاوت هستند/ فتنه 88، از جنگ هشت‌ساله خطرناک‌تر بود


یک کارشناس جنگ نرم در جمع مردم یزد گفت: جنگ نرم حادثه ملی است که بسیاری در کشور نسبت به آن بی‌تفاوت هستند.

به گزارش خبرنگار یزدرسا؛ سردارعلی محمد نائینی امشب در مراسمی به مناسبت گرامی داشت یوم‌الله 9 دی در جمع مردم یزد بابیان این مطلب که برخی روزهای تاریخی در حافظه ملت ایران ماندگار شده است گفت: در این روزها حماسه‌های بزرگ و حرکت‌های ویژه‌ای اتفاق افتاده که ضمن اینکه آن روزها را مستثنا از سایر ایام کرده در تاریخ به ثبت رسانده است.

کارشناس جنگ نرم، ایام بهمن 57، دوران دفاع مقدس و 9 دی را روزهایی استثنایی و یوم‌الله خواند و اظهار داشت: انقلاب اسلامی بک پدیده بوده که پیروزی آن خارج از تصور تحلیل گران جهانی بود و این نهضت که با رهبری یک مرجع عالی‌قدر شیعه در جایگاه ولی‌فقیه شکل گرفت، مردم را به حرکت درآورده و یک تحول بی‌نظیر را در دنیا به وجود آورد.

دشمنان در چهار دهه انقلاب همه گزینه‌های روی میزرا علیه نظام به کار بردند

دکترنائینی با اشاره به توطئه‌ها و روش‌های متعدد دشمن در طول چهل سال گذشته ابراز داشت: در این چهار دهه دشمنان نظام اسلامی همه الگوهایی که برای مقابله با نظام‌های سیاسی دنیا تجربه‌شده بود را در برابر انقلاب اسلامی اجرایی کردند و همه گزینه‌های روی میز را علیه نظام به کار بردند.

کارشناس مسائل راهبردی؛ راه‌اندازی صد گروه براندازی، برهم زدن امنیت 8 استان کشور، راه‌اندازی جنگ سیاسی، اقتصادی، کودتا، عملیات روانی و ترورهای مختلف را از مصادیق دسیسه‌های دشمنان دانست و گفت: در برخی ایام 70 ترور را در کشور شاهد بودیم اما با توکل به خدا امروز این روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم.

این کارشناس رسانه بابیان اینکه هدف دشمنان از این حجم توطئه و جنگ تحمیلی که در آن تمام دنیا برای پایان دادن به انقلاب اسلامی از رژیم صدام حمایت کرد اظهار داشت: پس از دوران دفاع مقدس نیز دشمنان یک‌لحظه بیکار نشستند و از حوادث سال 88 استفاده کرده و یک جنگ تمام‌عیار سیاسی و در بخش‌هایی جنگ امنیتی را به راه انداختند که بسیار پیچیده و خطرناک بود و خطرناک‌تر از فتنه ۸۸ در طول ۴۰ سال انقلاب وجود نداشته و امروز پس از گذشت 10 سال از این ماجرا ابعاد آن روشن‌تر شده است.

نظریه پردازان فتنه 88،دشمنان را برای براندازی امیدوار کردند

نائینی در ادامه با اشاره به این موضوع که هنوز بسیاری این فتنه را باور نکردند و آن را انکار می‌کنند گفت: انکار این افراد به این دلیل است که علی‌رغم اینکه سعی دارند این فتنه را در حد اعتراض به نتایج انتخابات تقلیل ‌دهند اما خود بخشی از این فتنه بودند و جز گروهی هستند که در میدان فتنه به‌عنوان نیروهای فکری درصحنه بوده و اقدام به طراحی کردن، سازمان‌دهی، شبکه‌سازی و آموزش مبانی انقلاب رنگی که در ۲۷ نقطه از جهان تجربه‌شده و در ۱۷ کشور با این مدل نظام سیاسی جابجا شده بود را در قالب کتاب‌ها و آثار مختلف تئوریزه کرده و در ستاد انتخاباتی یک کاندیدا در سراسر کشور منتشر و دوره آموزشی برگزار کردند.

وی بابیان اینکه این گروه نظریه‌پرداز، تفکری را ایجاد کردندکه دشمنان را امیدوار کرد می‌توان از فرصت انتخابات برای براندازی نظام استفاده کرد اظهار داشت: گروه دیگر، اوباش و اراذلی بودند که در کف خیابان‌های تهران حوادث تلخی را رقم زدند و گروه سوم هم کسانی بودند که فرمان شورش را صادر کرده و مردم آن‌ها را به‌عنوان سران فتنه می‌شناسند.

شاخصه های انتخابات درایران

کارشناس جنگ نرم در ادامه به بیان شاخصه‌های انتخابات در ایران پرداخت و ابراز داشت: انتخابات در ایران چند ویژگی مهم دارد شاخصه اول اینکه در طول این ۴۰ سال انتخابات همیشه در فضای امن برگزارشده و شاخصه دوم اینکه انتخابات همیشه رقابتی بوده و شرایط برای حضور همه گروه‌ها و سلیقه‌ها فراهم بوده است.

وی سلامت انتخابات را شاخصه سوم انتخابات در ایران برشمرد و گفت: سازوکارها و قوانینی که در انتخابات وجود دارد در کنار نظارت قوی سبب شده مردم به ناظرین اطمینان داشته باشند بنابراین غربی‌ها با توجه به همه این شاخص‌ها با تمام ظرفیت خود به میدان آمدند و برای زدن تیر خلاصی به پیکره نظام تلاش کردند.

نائینی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ مردم به ضمیر درونی افراد فتنه‌گر پی بردند و زمانی که شعارها را در کف خیابان مشاهده کردند و علیرغم اینکه مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد خطبه مفصلی ایراد فرمودند و به نظر می‌رسید پس‌ازآن خطبه جو کشور آرام شود اما فتنه‌گران فردای آن روز مردم را به شورش دعوت کردند و مشخص شد «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» و این موضوع را به‌صراحت در شعارهای خود بیان کردند.

این کارشناس مسائل راهبردی بابیان این مطلب که علی‌رغم اینکه چندین بار رهبر معظم انقلاب با این افراد جلسه گذاشتند و حتی برخی صندوق‌ها نیز بازشماری شدند خطاب به سران فتنه گفت: اگر مسئله انتخابات بود چرا از دشمن فاصله نگرفتید؟ زمانی که دشمنان از جنبش سبز حمایت کردند چرا از آن‌ها جدا نشدید و حتی یک مورد اعلام برائت نکردید و هشت ماه تهران و کشور را بی‌ثبات کردید؟ چرا اقداماتی انجام دادید که دشمن به این نتیجه برسد که همه شرایط برای فروپاشی از درون فراهم‌شده و برای همین با همه قوا به میدان بیایند تا تیر خلاص را به‌نظام بزنند؟

فتنه 88، از جنگ هشت‌ساله خطرناک‌تر بود

سردار دکتر نائینی تأکید کرد: فتنه 88 به‌مراتب از جنگ هشت‌ساله خطرناک‌تر بود و آقایانی که همه‌چیز خود را از امام داشتند با میراث امام راحل که انقلاب اسلامی است درافتادند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ارزش کار مردم در ۹ دی این بود که در فضای غبارآلود بساط فتنه‌گران را جمع کردند چراکه در جنگ نرم برخلاف جنگ نظامی فعالیت دشمن پیچیده و غبارآلود است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورده ها در نهم دی‌ماه 88، ۴۰ میلیون نفر به میدان آمدند ودرحالی که برخی می‌خواستند این حضور را به حمایت از یک کاندیدای خاص تعبیر کنند اما همه ملت با همه سلیقه‌ها به حمایت از نظام و انقلاب با تمام وجود به صحنه آمدند.

این کارشناس رسانه عناصر اصلی در خلق حماسه 9 دی را توکل به خدا، درس گرفتن از حادثه عاشورا و عمل به‌موقع دانست و اظهار داشت: هرچند مردم نقشه‌های دشمن در فتنه 88 را نقش بر آب کردند اما متأسفانه فتنه‌گران با اقدامات خود این پیام را به دشمن دادند که می‌توان از داخل کشور را به هم‌ریخت و این موضوع بزرگ‌ترین خیانت جریان فتنه به ملت بود.

نائینی ادامه داد: بر همین اساس امروز غربی‌ها در اتاق‌های فکر خود تصمیم گرفتند با فشارهای اقتصادی و جنگ تمام‌عیار در این عرصه مردم را نسبت به کارآمدی نظام دچار تردید کنند و درنتیجه با فشار به مردم آن‌ها را به خیابان‌ها کشانده و رود روی نظام قرار دهند.

بسیاری در کشور نسبت به جنگ نرم بی‌تفاوت هستند

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه جنگ نرم حادثه ملی است که بسیاری در کشور نسبت به آن بی‌تفاوت هستند خاطرنشان ساخت: امروز دشمنان در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دو هدف را دنبال می‌کنند اول اینکه با فشار اقتصادی، عملیات رسانه‌ای، جنگ نرم و عملیات روانی و تصویرسازی از دوران پهلوی با چاپ کتب مختلف، تلاش کنند تا دستاوردهای نظام دیده نشود و تمام هویت ما را به چالش بکشند و دوم اینکه با جنگ روانی- اقتصادی دست به سیاه نمایی بزنند و در اثر این سیاه نمائی و فشار اقتصادی به مردم، شرایط فروپاشی نظام از درون را فراهم کرده و درنتیجه فشارها، مردم مسئولین را مجبور به تغییر در محاسبات و تسلیم شدن در برابر دشمن کنند که البته این آرزو را به گور خواهند برد چون آمریکایی‌ها همواره از ملت ایران شکست خوردند حماسه نهم دی نیز نشان داد که همیشه درصحنه است وقطعا این بار نیز در جنگ اقتصادی شکست خواهند خورد.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: مسئله مهم امروز آمریکائی‌ها با جمهوری اسلامی، عمق راهبردی ما در منطقه است چراکه امروزه به این جمع‌بندی رسیده‌اند که حضور آن‌ها در منطقه جز هزینه چیزی ندارد و بازیگر اصلی، تأثیرگذار و تعیین‌کننده در همه معادلات منطقه‌ای جمهوری اسلامی است بنابراین تصمیم به خروج از منطقه گرفتند و این اتفاق بدون دستاورد و با تلفات بالاست که همه این مسائل نشانه زوال و افول آمریکاست.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.