ID : 21327853
رئیس اتاق اصناف بافق اعلام کرد

بیداد رکود بازار بافق


رئیس اتاق اصناف بافق گفت:در حال حاضر بازار بافق در رکود به سر می برد و یکی از علتهای آن این است که مردم بافق خریدهای نقدی خود را در مرکز استان و سایر شهر ها انجام می دهند.

به گزارش بافق خبر؛ رئیس اتاق اصناف بافق در خصوص وضعیت بازار و نحوه نظارت بر اصناف بافق گفت: اصناف بازوان اقتصادی نظام هستند و باعث رونق تولید داخلی خواهند بود.

سید مسعود عباس زاده اظهار داشت:در حال حاضر بازار بافق در رکود به سر می برد و یکی از علتهای آن این است که مردم بافق خریدهای نقدی خود را در مرکز استان و یا شهرستان های دیگر انجام می دهند لذا نقدینگی در بافق پایین آمده است.

وی افزود: اگر مغازه داران بافقی نسیه ندهند اصلا بازار فروش در این شهرستان به صفر می رسد.

این فعال بازار بافق با ابراز تاسف از اینکه سنگ آهن مرکزی بافق خریدهای خود را در خارج از شهرستان انجام می دهد گفت: از مسئولین این شرکت  می خواهم سعی کنند خرید های خود را از اصناف بافق داشته باشند تا با این حرکت کمی از رکود بازار بافق کاسته شده و  در نتیجه قیمت اجناس پایین بیاید تا آنجا که حتی از مرکز استان هم ارزان تر خواهد شد.

عباس زاده علت بالا بودن قیمت اجناس را نسبت به مرکز استان چنین بیان کرد: درصدی از بالا بودن قیمت اجناس مربوط به هزینه های حمل و نقل است ولی بیشتر عامل گرانی نا متعارف در بافق مربوط به این است که اجناس به صورت قسطی و نسیه داده می شود.اصناف  قیمت نقد و نسیه اجناس را درج کنند تا مردم بدانند در صورت خرید نقدی قیمت مناسب تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیاست اتاق اصناف بافق در مورد تخلفات ابتدا تذکر، درصورت عدم توجه واصلاح توسط اصناف مورد پیگیری قانونی قرار می گیرد.

رئیس اتاق اصناف بافق مورد نحوه و تعداد بازرسی ها در سال 94 اصناف بافق اعلام داشت: گروه بازرسی شامل نماینده فرمانداری،اتاق اصناف ، اداره صنعت معدن و تجارت و اماکن شهرداری است.در سال گذشته حدود 2 هزار مورد بازرسی از اصناف انجام شده است که حدود 1500 مورد در حد تذکر و حدود 85 پروند به تعزیرات معرفی گردیده است.

عباس زاده در خصوص تعدا د پروانه کسب صادرشده سال 94 گفت: حدود 200 پروانه کسب از سال گذشته تا کنون صادر شده است که 80 درصد متقاضیان آقایان و 20 درصد آن خانم ها بوده اند.

وی در خصوص مشکلات دست فروشان خاطر نشان کرد: دست فروشانی که اجناس قاچاق را از مسیرهای قانونی وارد نشده است عرضه می کنند و به تولید داخلی ضربه وارد می کنند. گروه بازرسی اصناف بافق  تا ساعت 10 شب با همکاری شهرداری به جمع آوری دست فروشان در سطح شهر می پردازد. دست فروشی یک کار غیر قانونی است چرا که برای فروش پروانه کسب دریافت نمی کنند و مجوز ندارند. بیشتر اجناس آنها یا قاچاق هست  یا اجناسی که دیگر در مغازه به فروش نمی رسد.

عباس زاده با این این مطلب که با همکاری مسئولان در حال فراهم نمودن مکانی برای فروش این گروه هستیم اظهار داشت:در حال حاضر بازار بافق در رکود به سر می برد و بافقی ها در فروش خود مشکل دارند اما در آینده نزدیک دستفروشان ساماندهی می شوند.

وی از اجرای طرحی با کمک شهرداری بافق در محل پارک ابشار خبر داد و گفت:با اجرای این طرح بازارچه ای برای فروش اجناس ،صنایع دستی وسنتی شهرستان ایجاد خواهد شد.

این فعال بازار بافق از مردم خواست تا تخلفات صنفی را با سامانه 124 اداره صنعت، معدن و تجارت یا 32422051 اتاق اصناف بافق جهت بررسی و رسیدگی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.