ID : 8012233
جشنواره ای که پایان عاشقانه اش آغاز دلدادگی شد

بیش از 25 هزار یزدی زیر سایه خورشید/وقتی دل مردم کویر؛ به عشق هشتمین خورشید تپیدن گرفت


جشنواره زیرسایه خورشید با حضور خادمان آستان مقدس امام رضا علیه السلام و سیل اشکهای عاشقان رضوی در یزد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، آستان مقدس امامزاده سید محمد جعفر علیه السلام، شب گذشته میزبان بیش از 25 هزار عاشق و دلباخته علی بن موسی الرضا علیه السلام به مناسبت برگزاری هفتمین جشنواره زیرسایه خورشید بود

این مراسم بعد از نماز جماعت و با دعای پر فیض کمیل و نوای یارب یارب مردم یزد آغاز شد.

امامزاده سید محمد جعفر(ع) در همه مردم یک صدا ندای یا ضامن آهو و یا شمس الشموس بودند تا بزرگترين جشن تاريخ استان يزد رقم خورد...جشن میلاد ضامن آهو(ع)...

قرائت زيارت خاصه امام رضا (ع) و برگزاري مراسم نقاره زني توسط خادمان رضوي،‌ حال و هواي ويژه اي بر اين جشن حاكم كرده بود.

ابوشريف نماينده جهاد اسلامي فلسطين و خانواده حجت الاسلام وافي، خانواده يزدي كه پرجمعيت ترين خانواده ايراني لقب گرفته است نيز در اين جشن حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی نژاد مسئول کانون جوانان رضوی در یزد در این مراسم اظهار کرد: مسئله مهم در برگزاری این جشنواره، مسئله توجه به معنویات است، این موضوع سبب زدودن غبار غفلت‌ها و آمادگی جامعه برای تحقق آرمان‌های دینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زیرسایه خورشید یک برانگیختگی و توجه عمومی در جامعه و یک انگیزش درونی در افراد ایجاد می‌کند.
مسئول کانون جوانان رضوی در یزد تصریح کرد: با توجه به تاثیرات عمیق محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام رضا علیه السلام در میان مردم و به ویژه مردم یزد، هر سال شاهد توجه بیشتر مردم نسبت به این حرکت فرهنگی و معنوی هستیم.
وی افزود: زیر سایه خورشید جریان فرهنگ رضوی من المهد الی الهد است، شعار این جشنواره "یا علی بن موسی الرضا علیه السلام حضور گرمتان در تمام زندگیم جاریست" می‌باشد.
مهدوی نژاد عنوان کرد: همانطوری که اسلام من المهد الی الهد و بلکه قبل و بعد از آن برای انسان برنامه دارد، این جشن هم که تبلور محبت و ولایت امام رئوف ماست، از کنار تخت نوزادان تازه به دنیا آمده شروع شده و با گفتن اذان و اقامه در گوش نوزادان و تبرک آنها به نام علی بن موسی الرضا علیه السلام شروع می‌شود.
وی عنوان کرد: سرکشی به ایتام و معلولان، حضور در جمع دانش‌آموزان بانوان، حضور در پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد منتخب، مهد کودک‌ها و تجلیل از نخبگان فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.
نماينده جهاد اسلامي فلسطين نيز  نیز در اين مراسم حضور دا در اين جشن را براي خود افتخاري بزرگ دانست و اظهار داشت: براي من حضور در جشن ميلاد امام رضا (ع) افتخار بزرگي است و از خداوند بزرگ براي همه دست اندركاران برگزاري اين جشن آرزوي صحت و سلامتي مي كنم.

ابوشريف با اشاره به موضوع مطرح شده از سوي مقام معظم رهبري در مورد كاهش نسل بيان كرد: مسلمانان از ملل طالب ازدياد نسل هستند و در لبنان 1.8 درصد، ازدياد نسل داشتيم و با وجود اينكه نوار غزه 1.5 ميليون نفر جمعيت دارد، سالانه 60 هزار كودك در اين منطقه به دنيا مي آيد.

وي تصريح كرد: ما نيز سخنان رهبري را حمايت مي كنيم زيرا ازدياد نسل باعث افزايش قدرت و پيشرفت جامعه اسلامي مي شود.

ابوشريف در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي ايران تنها حامي ما در مقابل رژيم صهيونيستي نيست بلكه شريك ما در مبارزه است و در جنگ 2012 رمضان عبدالله به طور رسمي اعلام كرد كه سلاحي كه اكنون در اختياز نيروي مقاومت است، يا سلاح ايراني است يا توسط ايران در اختيار نيروي مقاومت قرار گرفته است.

ابوشريف در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مدفون بودن جد پيامبر اسلام در غزه عنوان كرد: محبت اهل بيت (ع) محوري است كه مي تواند مسلمين را گرد هم بياورد و با يكديگر متحد كند همانگونه كه پيامبر اسلام (ص) فرمودند: به خاطر محبتي كه به من داريد به اهل بيت من نيز محبت كنيد و اين حديث تقلين است كه در تمام مكتب اهل سنت نيز نقل شده است.

در پایان این مراسم، خادمان آستان مقدس امام رضا علیه السلام، با حضور در صحن مقدس امامزاده سید جعفر محمد علیه السلام و عبور از جایگاهی که برای این منظور در نظر گرفته شده بود، در حالی که پرچم آستان مقدس هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را بر عهده داشتند، فضای امامزاده را عطر آگین به عطر اسفند کردند.
همزمان با عبور خادمان رضوی، چشمان تمام عاشقان، دلباختگان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت، اشک ریزان بود چنان که سیل اشک بسیاری از آنها، حتی اجازه دیدن درست مراسم را به آنها نمی‌داد.
عاشقان امام هشتم در این مراسم اشک ریختند و از راه دور، آن امام رئوف را زیارتی کردند که قطعا ملاک آسمان بر آنها غبطه خوردند و آرزوی ثواب این زیارت را داشتند.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.