ID : 39602355
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

بی‌اطلاعی وزیر خارجه از وجود کلمه تعلیق در برجام مایه تأسف است


مدرسی با اشاره به اظهارات اخیر ظریف پیرامون برجام گفت: این واقعا مایه تاسف است که وزیر امور خارجه کشورمان که اتفاقا مسئول تیم مذاکره کننده هم بوده تاکنون نمی‌دانسته در متن مذاکرات کلمه تعلیق قرار گرفته است.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر مسئولان آژانس بین‌المللی هسته‌ای به ایران، گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید در ارتباط با بحث مذاکرات به آن توجه داشته باشیم، این است که مذاکرات تنها بخشی از سیاست خارجی ایران است و به هیچ عنوان نباید آن را کل سیاست خارجی کشور قلمداد کرد.

وی افزود: با توجه به عهدشکنی‌های آمریکا و عدم انجام تعهدات دیگر طرفین برجام، به هیچ عنوان ما عجله‌ای برای ازسرگیری مذاکرات برجامی نباید داشته باشیم و همه چیز باید طبق برنامه دقیق به پیش رود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: طرفین برجام به ویژه آمریکا تعهدات خود را در برجام مورد توجه قرار ندادند و کشور ما را معطل کرده و بر خلاف تعهدات خود عمل کردند به همین دلیل هم ما عجله‌ای برای از سرگیری مذاکرات نداریم.

مدرسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران موافق مذاکره است اما این به معنای آن نیست که با هر مذاکره‌ای موافقت داشته باشد، مذاکرات باید عادلانه و عملگرا باشد نه اینکه برای وقت گذراندن و معطل کردن کشور دست به مذاکره بزنیم.

وی تأکید کرد: غربی‌ها باید به دلیل بدعهدی در برجام و همچنین اقدامات خرابکارانه‌ای که در تاسیسات هسته ایران انجام دادند تنبیه شوند، تاسیسات هسته‌ای ایران کاملا مسالمت‌آمیز است و اقدامات خرابکارانه آنها به هیچ عنوان قابل پذیرش و توجیه نیست.

مدرسی با اشاره به اظهارات اخیر ظریف پیرامون برجام عنوان کرد: این واقعا مایه تاسف است که وزیر امور خارجه کشورمان که اتفاقا مسئول تیم مذاکره کننده هم بوده تاکنون نمی‌دانسته در متن مذاکرات کلمه تعلیق قرار گرفته است؛ ای کاش مسئولان مذاکراتی ما حوصله یک باره با دقت مطالعه کردن متن برجام را می‌داشتند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.