ID : 40242052
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد:

بی توجهی سازمان ها و مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی آتش زیر خاکستر است


شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد، گفت: متاسفانه برخلاف توصیه های بسیاری که از سوی اداره بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از کرونا انجام شده، همچنان شاهد عدم استفاده از ماسک در مراکز و سازمان های دولتی، مراکز و مجتمع های خرید، مکان های عمومی سر بسته و به طور کلی در سطح استان هستیم.

مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به عدم رعایت صحیح شیوه نامه های اجرایی در استان، اظهار کرد: استفاده از ماسک در ادارات، سازمان ها و هیئت ها، برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و انجام پذیرایی ها به صورت بیرون بر از جمله مصوبات تصویب شده در آخرین جلسه ستاد پیشگیری از کرونا است.

وی افزود: همچنین تصویب شد که برای پخش زنده مراسم عزاداری در صدا و سیما، هیئت های مذهبی باید از ماسک استفاده کنند در حالیکه به این مصوبه کمیته استانی توجه نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه برخلاف توصیه های بسیاری که از سوی اداره بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از کرونا انجام شده، همچنان شاهد عدم استفاده از ماسک در مراکز و سازمان های دولتی، مراکز و مجتمع های خرید، مکان های عمومی سر بسته و به طور کلی در سطح استان هستیم.

شریفی با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز و شروع مدارس، عنوان کرد: تزریق واکسن در دو گروه از دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ گروه اول دانش آموزان گروه سنی 12 تا 18 سال است که بالغ بر 80 درصد این دانش آموزان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند و وضعیت واکسیناسیون در دو نوبت اول و دوم خوب است و بر اساس دستورالعمل های پیشگیری از کرونا انتظار تزریق نوبت سوم در این گروه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در این گروه سنی داشن آموزانی که دارای بیماری زمینه ای و یا نقص سیستم ایمنی هستند باید نسبت به تزریق نوبت سوم خود اقدام کنند ولی در حالت کلی، افراد بالای 18 سال که شش ماه از تزریق آخرین نوبت آنها می گذرد باید نسبت به تزریق نوبت یادآور خود به مراکز انجام واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از آمار نگران کننده در مورد تزریق واکسن در گروه سنی 5 تا 12 سال خبر داد و گفت: آمار تزریق واکسن کرونا در گروه سنی 5 تا 12 سال برابر با 20 درصد است که این آمار زنگ هشداری برای والدین است.

شریفی بیان کرد: در آخرین جلسه ستاد استانی، تاکید شد که آموزش و پرورش تا اول مهر ماه از روش های مختلف تشویقی در بین والدین، آمار پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی را افزایش دهند.

گفتنی است آمار تزریق واکسن کرونا در گروه های سنی مختلف به شدت کاهش یافته به گونه ای که در 6 ماه اخیر مردم نسبت به تزریق دوز یادآور خود اقدامی نکرده اند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.