ID : 8164284
رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد

تأثیر نوع معماری و سبک شهرسازی در شکل‏‏ گیری جرائم


رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بافت شهر و سبک‎‎های معماری در شکل‏‏گیری جرائم موثر است.

به گزارش یزد رسا، "محمد رضا حبیبی" در دیدار با شهردار و رییس شورای شهر یزد اظهار کرد: در بافت‌‌های سنتی به طور معمول حاکمیت ارزش‏‏ها بیشتر بوده است و جرائم به مراتب کمتر شکل می‏‏گیرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد، حبیبی افزود: گر چه به لحاظ ارائه خدمات شهری، سبک شهرسازی مدرن و آپارتمان‎‎نشینی مطلوب‎‎تر به نظر می‎‎رسد اما تشویق مردم به سمت زندگی در منازل حیاط دار، از تراکم جمعیت خواهد کاست و آرامش بیشتر حکم فرما خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان، دقت نظر در توسعه قطب‎‎های صنعتی شهر را خواستار شد و بیان کرد: باید قبل از توسعه کامل شهرک‎‎های صنعتی بررسی کامل صورت گیرد تا آلودگی‎‎های این مراکز به سمت شهر و محل زندگی مردم سرازیر نشود.

این مقام قضائی بر دقت در ساخت و سازهای شهری نیز تأکید کرد و افزود: در همه حال پیشگیری بهتر از درمان است و بهتر است از ابتدا بر ساخت و سازها نظارت دقیق صورت گیرد، زیرا تخریب یک سازه به واسطه تخلف آثار بسیار بد اجتماعی، روانی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی از شهر یزد به عنوان یکی از شهرهای تمیز کشور یاد کرد و متذکر شد: وقتی شهری در دل کویر از نظر تمیزی در درجه مطلوب است این بیانگر برنامه‎‎ریزی و تلاش مجموعه خدوم شهرداری است.

حبیبی در پایان با اشاره به اجرای طرح‎‎های ترافیکی شهر در سنوات اخیر نیز تصریح کرد: با ساخت تقاطع‎‎های غیر هم سطح در شهر یزد گام‎‎های خوبی در زمینه کاهش بار ترافیکی برداشته شده است که باید با تداوم آنها شرایط آینده شهر را هم لحاظ کرد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.