ID : 21903261
وقتی اراده های بزرگ معنا می شوند

تجلی خودباوري در اردوهاي جهادي دانش آموزان یزدی/دلزدگی جهادگران در سایه بی مهری مسئولان


مسئول گروه جهادي مغنيه اشكذرگفت: از مسئولان می خواهم تا با بی توجهی های خود روحیه جهادی را در دانش آموزان از بین نبرند و با حمایت های خود موجب تداوم این حضور ارزشمند باشند.

به گزارش یزد رسا به نقل بسیج سازندگی استان یزد، مسئول گروه جهادی مغنیه اشکذر در خصوص اعزام گروه‌های جهادی در این شهرستان گفت: اردوی هفت روزه دانش موزی مجموعه ستارگان فردا زیر نظر قرارگاه خاتم الوصیا (ص) شنبه هفته‌ی گذشته با حضور 30 دانش آموز اشکذری و شش مربی که همگی آن ها طلبه بودند آغاز شد که تا جمعه گذشته ادامه داشت.

محمد حسن شکاری اشکذری اظهار داشت: این اردوها که به روستاهای کافی آباد و بختی خضر آباد اعزام شده بودند، شامل برنامه های عمرانی، ورزشی و آموزشی مختلفی مانند بهسازی و مرمت خانه محرومان، خانه عالم و مدارس، بهسازی حسینیه و مسجد و برپایی ایستگاه های صلواتی توسط دانش آموزان می شد که با توجه به دانش آموزی بودن این اردو ها اقدامات انجام شده مورد استقبال اهالی منطقه اعزامی قرار گرفت.

برنامه‌های اردون گروهی ابتکاری دانش آموزان

وی با اشاره به فضای معنوی و آموزشی بسیار مناسب بین دانش آموزان این اردو ها از برنامه های درون گروهی خبر داد و افزود: این اردو ها تنها به برنامه های برون گروهی ختم نشد، برپایی کلاس های نهج البلاغه، یادواره های شهدا، بازدید از منازل مادران شهدا و بیان خاطرات آن دوران، بان خاطرات توسط جانبازان دفاع مقدس و بازدید از گلزار شهدا، از برنامه های درون گروهی و برنامه ریزی شده توسط خود دانش آموزان بود که به این اردو ها رنگ و بویی خاص بخشید.

آثار اردوهای جهادی در شخصیت سازی دانش آموزان

دبیر مجموعه ستارگان فردا در ادامه تأثیر اردوهای جهادی بر روحیه دانش آموزان را بسیار بالا و البته موثر دانست و گفت: تقویت حس خودباوری، مسئولیت پذیری و نوعی پختگی شخصیت، از آثار این اردوهای جهادی بر روحیه دانش آموزان است که این تأثیر در پایان اردو به خوبی در آن ها مشاهده می شود.

شکاری با اشاره به حساسیت سنین دانش آموزی افزود: دانش آموزان دارای روحیه ای لطیف و آماده برای پذیرش معنویات هستند، فضای معنوی این اردو ها نقش بسزایی در تعالی روح آن ها دارد و موجب خو گرفتن دانش اموزان به دنیای واقعی به جای دنیای مجازی دارد.

دست های کوچک، کارهای بزرگ

مسئول گروه جهادی مغنیه اشکذر رشد توان فعالیت های گروهی در دانش آموزان را از دیگر آثار این اردو ها برشمرد و تآکید کرد: ایجاد روحیه جهادی، حس مسئولیت نسبت به کمک به هم نوع و تربیت سازنده چیزی نیست که با یکی دوبار رفتن به اردو به دست بیاید؛ لذا این اردو ها باید همواره تداوم داشته و گذرا نباشد.

حمایت های بسیج نبود کاری از پیش نمی بردیم

وی با گلایه از بی توجهی مسئولان منطقه ای به اردو های جهادی دانش آموزی گفت: هرچند مسئول تبلیغات اسلامی اشکذر از نتیجه کار اردوهای دانش آموزی بازدید و شبهه های مربوط به عدم توانایی دانش آموزاندر امور عمرانی را برطرف کرد ولی مسئولان همچنان بی تفاوت بوده و اگر حمایت های بسیج نبود کاری از پیش نمی بردیم.

شکاری تصریح کرد: از مسئولان می خواهم تا روحیه جهادی و حس کمک به همنوع را در دانش آموزان از بین نبرند و با حمایت های خود موجب تداوم این حضور ارزشمند و این رسم نیکو باشند.

انتهای پیام/ د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.