ID : 39372951
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد اعلام کرد

تعرض 38 باره به خط انتقال آب به یزد/ با تخریب خط لوله انتقال آب، مشکل مردم اصفهان حل نمی‌شود


جوادیان زاده با اشاره به تعرض 38 باره به خط انتقال آب به یزد، گفت: با تخریب خط لوله انتقال آب، مشکل مردم اصفهان حل نمی‌شود.

محمدمهدی جوادیان‌زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون 38 بار به خط انتقال آب به یزد تعرض صورت گرفته است، گفت: بیشترین میزان تعرضات به خط انتقال آب به یزد با 27 مورد، در سال 97 و به علت خشکسالی که وجود داشت صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: با توجه به اینکه در سال 98 و ابتدای سال 99 وارد ترسالی شدیم و امکان تأمین آب منطقه شرق اصفهان نیز انجام شد، تعرضی را شاهد نبودیم اما با خشکسالی انتهای سال 99 و ابتدایی سال 1400 بازهم شاهد تعرض به خط انتقال آب به یزد بودیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تمام مشکلاتی که وجود داشت، اقدامات مورد نیاز انجام شد و مردم منطقه شرق اصفهان آگاه باشند که آب انتقالی به یزد، آب استان خشکی را تأمین می‌کند که 50 درصد آب شرب آن وابسته به این موضوع بوده و حتی یک قطره آن در بخش کشاورزی و گلخانه‌ای استفاده نمی‌شود و تنها 5 درصد آن برای شرب صنعت است، درحالی‌که از ابتدا 20 درصد برای صنعت اختصاص یافته بود.

جوادیان‌زاده ادامه داد: تعرض و قطع انتقال آب به یزد سبب بی‌آب شدن بیش از یک‌میلیون انسان در یک استان خشک می‌شود و ما بارها و بارها در جلسات و هر فرصتی که بوده، این مسئله را تبیین کردیم ولی برخی از کسانی که دنبال سو استفاده از احساسات پاک این مردم هستند، شایعاتی را به‌غلط مطرح و باعث نگرانی مردم دو استان یزد و اصفهان می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد جریان ضدانقلاب را پشت ماجرای شایعه‌پراکنی در جهت موج‌سواری بر آن دانست و اضافه کرد: باید یک فکر بلندمدت برای معیشت مردم اصفهان داشت تا شاهد مشکلات نباشیم و اینکه با تخریب لوله انتقال آب و بی‌آب کردن مردم یک استان در دمای 45 درجه، مشکلی از مردم اصفهان حل نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع انتقال آب به یزد باید در یک فضای منطقی و تفاهم حل‌وفصل شود، اضافه کرد: از ابتدای تخریب خط لوله انتقال آب به یزد، تمامی هزینه‌های آن توسط شرکت آب و منطقه‌ای استان یزد پرداخت شده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.