ID : 39509465
رئیس انجمن نساجی استان یزد:

تعطیلی نساجی یزد اهمیتی برای استاندار ندارد


رئیس انجمن نساجی استان یزد گفت: صنعت نساجی برای پابرجا ماندن نیاز به حمایت دارد و در صورتیکه این حمایت انجام نشود این صنعت ظرف دوسال آینده نابود خواهد شد.

مجتبی دستمالچیان در گفتگو با یزدرسا،با اعلام اینکه در حوزه نساجی استان اصفهان جز رقیبان استان یزد می باشد اظهار داشت: اگر حمایت لازم از سوی دولت در زمینه صنعت نساجی به عمل نیاید صنعت نساجی نابود شده  و دیگر چیزی به اسم نساجی باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: صنعت نساجی جز صنایعی می باشد که با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده، بیشترین اشتغال زایی را ایجاد می کند  و اگر دولت حمایت لازم را به عمل آورد این صنعت می تواند تا حدود بسیار زیادی مشکل اشتغال را نیز برطرف نماید.

دستمالچیان با اشاره نامه ارسالی حدود سه ماه قبل انجمن نساجی خطاب به استانداریزد مبنی بر کمبود نیروی کار ساده نیز تصریح کرد: مسئولین هیچ اعتنا و اهمیتی برای این نامه قائل نشده و انگار تعطیلی صنایع نساجی برای مسئولین مهم نیست .

رئیس انجمن نساجی استان یزد مهمترین مشکل صنعت نساجی را در حال حاضر واردات و قاچاق ذکر و خاطرنشان کرد:اگر دولت عزم جدی در راستای حمایت از صنعت نساجی دارد باید جلوی واردات و قاچاق را گرفته و در نقطه مقابل آن با اعطای وام های بلند مدت از صاحبان صنایع حمایت تا این افراد بتوانند ماشین آلات خود را نوسازی کنند.

وی با بیان اینکه تولیدات صنایع نساجی استان دارای کیفیت خوب ومطلوبی هستند اظهار داشت: هیچ فردی مدعی وجود ضعف هایی در تولیدات نیست اما واقعیت این است که با توجه به شرایط بازار ایران ، کیفیت محصولات خوب  و قابل دفاع است اما رشد و بهبود این محصولات نیاز به سرمایه گذاری کلان دولتی در بخش نساجی می باشد.

دستمالچیان در مورد راه اندازی شهرک نساجی وشهرک پوشاک که مدتهاست از سوی مسئولین مطرح می شود نیز گفت: به عنوان رئیس انجمن نساجی استان تاکنون اقدامی در این زمینه مشاهده نکرده ام و تنها بخش خصوصی در قسمت مریم آباد و در راستای ساماندهی صنایع نساجی اقداماتی انجام داده که ربطی به دولت نداشته وتوسط بخش خصوصی انجام شده است.

انتهای پیام/ 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.