ID : 7248404
نماینده مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در خانه ملت:

تغییرات حوزه انتخابیه استان یزد همچنان ناعادلانه/ توضیحات زارع زاده درخصوص مصوبه کمیسیون شوراها


طبق مصوبه دیروز کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، شهرستان های یزد-اشکذر و میبد 2نماینده، اردکان یک نماینده، تفت-خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز- بافق و بهاباد یک نماینده خواهند داشت.

به گزارش یزد رسا، نماینده مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در خانه ملت، تغییرات جدید در حوزه های انتخابیه استان یزد را برای مجلس دهم اعلام کرد و گفت: این پیشنهاد علیرغم داشتن مخالف به اتفاق آراء در کمیسیون شوراها تصویب شد.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده با بیان این مطلب به ایلنا گفت: این تغییرات روز گذشته در کمیسیون شوراها به تصویب رسیده است، پیشنهاد کمیسیون پس از آن به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد و پس از حدود یک ماه برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

وی افزود: در صحن پیشنهادات نمایندگان مطرح و تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

زارع زاده در عین حال گفت: بعید است پیشنهادی غیر از مصوبه کمیسیون در صحن تصویب شود.

وی ادامه داد: شرایط نسبت به قبل عادلانه تر شده ولی عادلانه نیست.

دخیل عباس در توضیح چرایی تصویب این پیشنهاد گفت:  میبدی ها نمی خواهند با اردکانی باشند، تفتی ها هم نمی خواهند با میبد باشند، در نتیجه مجبور به این تغییرات هستیم.

نماینده مهریز گفت: نظر دولت در این خصوص، فرق داشت بطوریکه در پیشنهاد دولت، اردکان یک نماینده داشت و فقط یک نماینده به یزد افزوده شده بود و 5 شهرستان مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق و بهاباد یک نماینده داشتند.

گفتنی است طبق مصوبه دیروز کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، شهرستان های یزد-اشکذر و میبد 2نماینده، اردکان یک نماینده، تفت-خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز- بافق و بهاباد یک نماینده خواهند داشت.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


اح ف
اولويت اول ما ميبدي ها در خصوص حوزه انتخابيه داشتن نماينده مستقل است چرا كه از لحاظ تاريخي - جمعيتي و جنبه هاي ديگر ميبد از هر لحاظ داراي شرايط لازم مي باشد و در اين زمينه اگر بحث عدالت و انصاف راهم مطرح كنيم حالا نوبت ميبد است كه نماينده مستقل داشته باشد و اردكان با حوزه يزد و اشكذر 2 نماينده داشته باشند و يا اردكان و اشكذر جداي از يزد يك نماينده داشته باشند . اين شيوه هم از نظر سياسي و هم از نظر كارشناسي و از جنبه اجتماعي در استان پذيرفتني تر است.
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۵/۱ ۱۰:۰۲.
محمد
با سلام
بي عدالتي محض در مورد اردكان چطور اردكان بايد يك نماينده داشته باشد آقايان خاتمي تابش روحاني شما كه دم از قانون در دولت خود ميزنيد چطور با بند و باند بازي نميگذاريد شرياط قاوني شود
+1 (1 Vote)
Posted on ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۰۹:۲۸.
امامي
كي گفته ما ميبديها مخالفيم اتفا قا اين به نفع ماست چون از نظر جمعيتي بيشتر هستيم اهالي خوب عقدا و احمداباد نيز با ما همراه هستند و از بي عدالتي در شهرستان خودشان هم ناراضي اند و لي يك شرط دارد و ان اينكه مركز حوزه انتخابيه بايد ميبد باشد تا ديگر شاهد تقلب اردكانيها و ابطال راي برحق مردم ميبد نباشيم اگر ان حادثه و رخداد ناحقي كه در ابطال انتخاب سوم مهندس داوودي به عنوان نماينده ميبد و اردكان انجام نشده بود امروز نه حقي از استان ضايع شده بود و نه حقي از مردم ميبد از روزي كه مسوولان وقت استان همصدا با اردكانيها شدند و راي مردم ميبد را ناديده گرفتند شاهد بي عدالتي گسترده در استان هستيم . تا كي بايد اين بي عدالتي و جو داشته باشد
+1 (1 Vote)
Posted on ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۰۸:۱۹.