ID : 1003241
رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان تفت:

تفت رتبه نخست کیفیت برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های استان یزد را به خود اختصاص داد


دومین جلسه کمیته سند نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تفت در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از تفت، دومین نشست کمیته سند نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تفت، به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی  این شهرستان و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

رئیس کتابخانه های تفت: تفت رتبه نخست کیفیت برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های استان یزد را به خود اختصاص داد

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان تفت در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تشریح روند پیگیری مصوبات جلسه انجمن کتابخانه ها در جلسات گذشته، گزارش مبسوطی از وضعیت کتابخانه های عمومی و مقایسه آنها با سایر شهرستان های استان و فعالیت های انجام شده ارائه کرد.

"هادی قاسمی" با ذکر این نکته که جلسات انجمن کتابخانه های شهرستان تفت در مقایسه با سایر شهرستان ها به لحاظ کیفیت رتبه نخست استان را در سال گذشته به خود اختصاص داده است، افزود: شهرستان تفت در زمینه سرانه فضای مطالعه، شاخص کتاب برای هر فرد در بین شهرستان‌های استان در سطح مطلوبی قرار دارد و خواستار همکاری تمام دستگاه ها و نهادهای شهرستان در جهت افزایش تعداد عضو و امانت گرفتن کتاب و بالارفتن سرانه مطالعه در شهرستان شد.

وی درمورد ایستگاه مطالعه در شهرستان توضیحاتی داد و از اعضا برای مکان یابی و ایجاد اولین ایستگاه مطالعه در شهرستان نظرخواهی شد، که اعضا بیمارستان، فرمانداری و شهرداری را با توجه به حجم بالای مراجعه مردم به این مکان ها برای استقرار این سازه مطلوب دانستند.

" قاسمی" در ادامه نقش موثر آموزش و پرورش در جذب دانش آموزان به کتابخانه ها را یاد آور و خواهان تعامل بهتر و کارآمدتر بین اداره کتابخانه ها و آموزش و پرورش تفت و نیر شد.

وی همچنین از سپاه برای همکاری موثر با اداره کتابخانه ها قدردانی کرد و از فرمانده سپاه برای همکاری هرچه بیشتر قول مساعدت گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت: بهترین مطالعه، مطالعه کتاب خداست

در ادامه حجت الاسلام متوسل، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت ضمن تبریک ایام دفاع مقدس، بهترین مطالعه را مطالعه کتاب خدا دانست و گفت: باید به مطالعه ارزش و بها بدهیم و به عنوان یک عادت عمومی در جامعه و حتی ادارات جا بیاندازیم.

وی در مورد کتابخانه های شبستان در سطح شهرستان توضیحاتی ارائه کرد که در این خصوص مقرر شد کتابخانه های شبستان مساجد که تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است با معرفی این مکان ها به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در خصوص مشارکتی نمودن این کتابخانه ها و تامین و تجهیز آنها در روستاهای بخش مرکزی و سایر روستاها اقدامات لازم صورت پذیرد.

در پایان اعضاء نظرات خود را در مورد مباحث مطرح شده بیان کردند و تصمیماتی در این خصوص اخذ شد.

image_gallery-(1) image_gallery-(2) image_gallery-(3) image_gallery




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.