ID : 1002035
امام جمعه ابركوه:

تقویت بصیرت سیاسی مردم توسط سپاه، به معنی دخالت در امور سیاسی نیست


امام جمعه ابركوه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: سپاه برای حفظ انقلاب باید از تحولات و عرصه های مختلف سیاسی فرهنگی، اجتماعی و راهکارهای مقابله با دسیسه بد خواهان و نقشه های آنان شناخت کافی و اطلاعات کامل داشته باشد وگرنه بدون اطلاع از روند توطئه ها و تقابل جبهه معاندین با نظام، نمی شود پاسداری از انقلاب را داشت.

به گزارش یزدرسا، امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به دیدار اخیر مسئولین و فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری(مدظله) گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند:" سپاه ضرورتی ندارد در مسائل سیاسی دخالت و فعالیت کند، اما پاسداری از انقلاب نیازمند به شناخت دقیق واقعیت ها است،" یعنی سپاه برای حفظ انقلاب باید از تحولات و عرصه های مختلف سیاسی فرهنگی، اجتماعی و امورات جاری کشو، تهدیدات دشمن، راهکارهای مقابله با دسیسه بد خواهان، و ترفند ها و نقشه های آنان شناخت کافی و اطلاعات کامل داشته باشد وگرنه بدون اطلاع از روند توطئه ها و بدخواهی ها و تقابل جبهه معاندین با نظام، نمی شود پاسداری از انقلاب را داشت و این آگاهی و هوشیاری و آگاهی رسانی به مردم جهت ایجاد یا تقویت بصیرت سیاسی توسط سپاه، به معنی دخالت در امور سیاسی نیست.

 حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در حالیکه در سال های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، ملت طعم شیرین پیروزی بر قدرت ستم شاهی را تجربه می کرد، آمریکا افسار صدام، را رها کرد تا با هدف نابودی انقلاب و نظام نو پای اسلامی جنگی تحمیلی، ظالمانه و نابرابر را آغاز کند.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: صدام در حالی به ایران حمله کرد که ملت هیچگونه آمادگی دفاعی نداشت و در داخل نیز بنی صدر او را حمایت می کرد، لکن آنچه را که نمی دانست و مورد ارزیابیش قرار نگرفته بود، میزان فداکاری و مقاومت و ولایت پذیری ملت رشید ایران، خصوصا نیروهای مقاوم بومی و مرزنشن بود.

وی ادامه داد: گرچه نیرو های حاکم لیبرالی بویژه بنی صدر در آن زمان به ملت خیانتی بزرگ کردند و از مدافعان کشور و انقلاب حمایت نشد و فرماندهان محلی در هویزه و سوسنگرد و غرب و جنوب شهید شدند و شهرها به دست دشمن افتاد، اما سرانجام حضرت امام (ره) این فرماندهی بی کفایت را در تاریخ 21/3/60 عزل کردند و بلافاصله مجلس شورای اسلامی هم به عدم کفایت سیاسی او رای داد و عنصر بی کفایت ساقط شد، از آن پس مقطع دوم جنگ آغاز و سرنوشت جنگ به نفع نیروهای اسلام رقم خورد و عوض شد.

رسالت و مسئولیت فرهنگیان ما بسیار خطیر و سنگین است

حسینی با اشاره به روز گفتگوی تمدن ها و بازگشایی مدارس گفت: زیر ساخت تمدن ها علم و دانش است که پایه گذار و رشد دهنده و تعالی بخش آن آموزش و پرورش است. تعلیم و تربیت همان آموزش و پرورش است و قطعا آموزش برای پرورش است. رسالت و مسئولیت و ماموریت فرهنگیان ما بسیار خطیر و سنگین است عملکرد مربیان ما باید در اوج باشد تا نسل فردا آنچنان جلوه کند که در خور شایستگی فردایشان باشد.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: فرهنگیان ما بهترین سرمایه گذاران علمی، اخلاقی و عملی برروی جوانان و نوجوانان و آینده سازان و پیشگامان عزت و افتخار فردا می باشند تا بتوانند این جمع عظیم و شایسته مولّد فن آوری نوین و رقم زننده عزت و اعتلای کشور باشند، اگر وزارت آموزش و پرورش در راستای اهداف متعالی امر تعلیم و تربیت به معنای جامع خود موفق شود، این موفقیت برای کشور است زیرا نقش بنیادی دارد و مستلزم تحول و پیشرفت تمام نهادهای جامعه خواهد بود.

رئیس جمهور و هیئات دولت برای انجام مراحل عملی اقتصاد مقاومتی، تلاش مجدانه داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی از اظهارات رئیس محترم جمهور و تصمیمات هیئات دولت بر تلاش جهت تحقق بخشیدن به بخش دوم عنوان سال، یعنی حماسه اقتصادی تشکر کرد و گفت: امیدوارم برای رفع مانع تولید و سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و ارزش بخشیدن به پول ملی و انجام مراحل عملی اقتصاد مقاومتی، بویژه توصیه به بانکها برای دادن تسهیلات به مردم خصوصا سرمایه گذاران اقتصادی و کمک به بخشهای تولید، تلاش مجدانه داشته باشند و اثر تحریم های دشمنان را به صفر برسانند.

امروز حج می تواند نقشی راهگشا، در خنثی کردن توطئه های دشمن علیه جهان اسلام داشته باشد

حسینی در پایان با توجه به اعزام زائران بیت الله الحرام تاکید کرد: حج، اسرار پر برکت بسیاری دارد که از جمله آنها اینکه، صحنه نمایش وحدت امت اسلامی است.

وی گفت: جهان اسلام امروز نسبت به گذشته، با مشکلات مضاعفی روبرو شده است، عوامل و ایادی داخلی دشمن فعال شده اند و نقش تخریبی و آسیب رسانی را هرروزه انجام می دهند. آنها می خواهند چهره دهشت و وحشت از اسلام برای جهانیان ترسیم کنند، اما مسلمانان جهان باید در پرتو اعمال و مناسک حج ابراهیمی، بویژه در مراسم برائت از مشرکین، همبستگی خود را حفظ کنند و چهره پر رافت و رحمت دین اسلام را به جهان بنمایانند .

حسینی تصریح کرد: حج ابراهیمی می تواند نقشی راهگشا در دفع توطئه های دشمن علیه جهان اسلام داشته باشد و نقش اختلافات مذهبی را که "رو در رو قرار دادن پیروان مذاهب اسلامی است"، خنثی کنند و دروغ سازی های دشمن علیه شیعه و سنی را در فرصت ایام حج بی اثر سازند.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.