ID : 36379784
مدیریت بحران استان یزد:

تقویت سیل بندهای قدیمی استان برای مقابله با هجوم احتمالی روان آب ها/اردیبهشت ماه هم احتمال سیلاب در استان یزد می رود


مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: همه تلاش ما این است تا دغدغه مردم را کم و آرامش بخش خاطر آن ها باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با تدابیر پیش بینی شده برای بارندگی های پیش روی استان، اظهارداشت: براساس اعلام هواشناسی،  طی عصر امروز شنبه و فردا یکشنبه بارندگی های قابل توجهی در سطح استان خواهیم داشت.

هادی نسب افزود: طبق پیش بینی ها بارش 50 میلمتری باران را در ارتفاعات شیرکوه خواهیم داشت و طبیعی است که به واسطه بارش هایی که خواهیم داشت باید پیش بینی های لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران عصر پنجشنبه برگزار و مصوبات خوبی را داشت ضمن اینکه از سیل قبل تاکنون فعالیت های خوبی توسط دستگاه های متولی مدیریت بحران مانند شهرداری و منابع طبیعی صورت گرفته است تا آرامش کامل برای شهروندان استان یزد برقرار شود.

این مقام مسئول، ادامه داد: ما چند مسیر سیل به سمت شهر یزد داریم؛ که مهمترین آن ها مسیر تفت به یزد، مسیر تفت به چرخاب و اشکذر و همچنین مسیر دیگر سیل از مهریز به یزد است.

هادی نسب تصریح کرد: سیل بندهای قدیمی مسیر سیل تقویت شده است و برای مدیریت کوتاه مدت سیلاب پیش رو و سیلاب های که اردیبهشت ماه خواهیم داشت توصیه ها و تدابیر لازم صورت گرفته است و برنامه ای پیش بینی شده است تا در بلند مدت نیز، مسیر سیل ها تقویت و لایروبی شود.

وی اذعان داشت: دغدغه هایی در رابطه با سیل بند ورودی از سمت پارک کوهستان وجود داشت که این منطقه به صورت ویژه تقویت و چند دستگاه بوردولز و لدر در این منطقه استقرار پیدا کرده اند تا اگر سیلاب به نحوی بود که نیاز به مدیریت و هدایت بهتری داشت به لحظه این اتفاق انجام شود.

مدیریت بحران استان یزد تاکید کرد: همه تلاش ما این است تا دغدغه مردم را کم و آرامش بخش خاطر آن ها باشیم کما اینکه توصیه ما به مردم  این است که در مسیر سیلاب و رودخانه به هیچ وجه استقرار نداشته باشند چراکه سیل و سیلاب خطر آفرین است.

وی در رابطه با آب گرفتگی شهر یزد نیز اظهارداشت:  روان آب ها و سیلاب هایی که پس از بارندگی ایجاد می شود مشکلاتی را برای شهر یزد به وجود می آورد که شهرداری یزد اقدامات خوبی را برای برخی از این مناطق انجام داده است.

هادی نسب تصریح کرد: 27 نقطه از شهر یزد باقیمانده است که در جلسه شورای مدیریت بحران تاکید شد تا برای این مناطق نیز برنامه مطالعاتی تدوین و با چاه های جذبی یا انتقال آب به رودخانه قدیم یزد این مشکلات نیز رفع شود.

انتهای پیام/*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.