ID : 4371220
یک تحلیل‌گر سیاسی:

توافق‌نامه‌ محرمانه‌ دیگری‌ در‌راه‌ است


یک تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه ایمان دارم توافق‌نامه محرمانه دیگری نیز وجو دارد، گفت: این توافق نامه تنها برای ملت ایران محرمانه است.

به گزارش یزد رسا، به نقل از صبح توس، سعید زیباکلام در نشست بررسی توافق ژنو در تالار ابن سینای مشهد با اشاره به اینکه تاکنون دو معدن اورانیوم در یزد و بندرعباس مورد بازرسی قرار گرفته است، اظهار کرد: طرف مقابل ما تاکنون اطلاعاتی از اراک نداشته و اعلام کرده نیروگاه اراک برای ما بسیار مهم است، به طوری که فردو و نطنز آنقدر برایشان اهمیت ندارد.

وی‌ افزود: مرکزی به نام سابان در آمریکا وجود دارد که مدیر آن شخصی به نام سابان بوده و آن این مرکز پاتوق صهیونیست‌های رسانه‌ای است.

زیباکلام ادامه داد: زمانی سابان از اوباما می‌پرسد شما چه تضمینی دارید که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد و اوباما در جوابش می‌‌گوید هیچ تضمینی وجود ندارد.

این تحلیل‌گر سیاسی خطاب به رئیس جمهور گفت:‌ اگر افرادی بی‌سوادی مانند بنده نتوانیم راجع به توافقنامه ژنو حرفی بزنیم آیا به راستی قیامتی وجود ندارد که شما پاسخگو باشید؟
وی با اشاره به اینکه ظرف دو ماه گذشته فروش نفت ایران کاهش پیدا کرده است، گفت:‌ این مسئله نشان‌دهنده این است که تحریم‌های نفتی هیچ گاه برداشته نخواهد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به حرف‌های ضد و نقیض مقامات دولتی، تصریح کرد: چرا هر یک از مقامات دولتی چیزی می‌گوید و این چه معنی دارد که میلیاردها تومان در حساب بانکی وجود داشته باشد، اما یک سنت آن قابل برداشت نباشد.

زیباکلام در ادامه اظهار کرد: بنده ایمان دارم که توافق محرمانه دیگری نیز وجود دارد که تنها برای ملت ایران محرمانه است.
وی با بیان اینکه در توافقنامه ژنو آمده است که تنها تحریم‌های جدید و مرتبط با برنامه هسته‌ای برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: منظور از این بند این است که تحریم‌های جدید نخواهد آمد اما تحریم‌های قدیمی همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

این تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه جان ‌کری بسیار محکم حرف می‌زند اما آقای ظریف با لبخند جواب او را می‌دهد، افزود: وزیر خارجه آمریکا حرفی می‌زند اما وزیر خارجه ایران به جای اینکه جواب او را بدهد می‌گوید ملت ایران در ۲۲ بهمن جواب او را خواهند داد.

وی با طرح این پرسش که آیا به راستی حق غنی‌سازی در معاهده NPT ذکر شده است، گفت: متأسفانه باید بگوییم سخن ظریف خلاف واقع و سخن جان‌ کری مطابق واقع است پس بهتر است به هیچ کدام از طرفین اعتماد نکنیم.

این تحلیل‌گر سیاسی با  اشاره به اینکه تحریم‌ها پنج رکن اصلی دارند، تصریح کرد: فروش آزاد نفت بازگشت صد میلیارد دلار اموال مصدود شده در بانک‌های خارجی، رفع تحریم‌های شورای امنیت، رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا و رفع تحریم‌های کنگره امریکا از جمله ارکان اصلی تحریم‌ها می‌باشد.

زیبا کلام با بیان اینکه براساس توافقنامه تلاش جهت کاهش فروش نفت ایران مکث می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسئله به این معناست که آنان تلاش نمی‌کنند که طول تحریم نفتی برداشته شود بلکه تنها مکث می‌کنند نه اینکه سازکار تحریم نفت برچیده شود.

منبع : دانا




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.